טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מחירי הבשר עולים, ביונד מיט מושכת לקוחות

צוות טבעוניוז 11.5.2020

מחירי הבשר עולים, ביונד מיט מושכת לקוחות

בחודש אפריל חלה ירידה של 27% בהיקפי עיבוד הבשר בארצות הברית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שיוצרת הזדמנות לחברות כמו ביונד מיט.

העיתון 'כלכליסט' מדווח על כך בהרחבה. הירידה נגרמה עקב המשבר (עליו דיווחנו לאחרונה כאן בטבעוניוז) בו עובדים רבים בבתי המטבחיים הגדולים נדבקו בקורונה, חלקם אף מתו, אחרים שובתים וה-'מפעלים' נאלצים להיסגר. בעקבות הירידה בהיצע, המחירים עלו.

על פי מחקר של איגוד מגדלי הבקר לבשר הלאומי בארצות הברית, המשבר גרם לתעשייה הפסד של 13.6 מיליארד דולר.

לכתבות הקודמות בנושא:
הסחר העולמי בעופות מתרסק בעקבות הקורונה ונותן הזדמנות אדירה לטבעונות
משבר הקורונה: מכירות מוצרים טבעוניים זינקו במאות אחוזים
משבר בתעשיית הבשר בארצות הברית: מאות עובדים נדבקו בקורונה
תחזית: מגפת הקורונה רק תאיץ את המכירות של מוצרים טבעוניים
ארצות הברית: תאגיד בשר גדול נתבע באשמת סיכון עובדיו לחשיפה לקורונה
ארצות הברית: מיליוני בעלי חיים נשחטו במשקים עקב סגירתם של בתי מטבחיים

עוד מדווח 'כלכליסט', כי חברת ביונד מיט הטבעונית פועלת כיום ביתר שאת על מנת להוזיל את מחירי מוצריה ולצמצם את הפער מול מתחריה מבוססי מוצרים מן החי. גם היא וגם 'אימפוסיבל פודס' פועלות לשיווק אריזות חיסכון, מבצעים והרחבת נקודות המכירה.

דונלד מקלי, אנליסט בבנק ההשקעות ברנברג, אמר כי המשבר רק יאיץ את צמיחת שוק המוצרים הטבעוניים. לטענתו, "אנחנו מאמינים כי עקומת הצמיחה יכולה להתעקל גבוה יותר בזמן הקרוב, בזמן שמחסור בשר פוטנציאלי עשוי להגדיל את ההתנסות בתחליפי בשר כאלטרנטיבה".

ג'ים קריימר, אנליסט כלכלי ובעל תכנית טלוויזיה בארצות הברית אמר דברים דומים והוסיף: "השינוי קורה. עליכם להצטרף או להישאר מאחור".

טענות אלו באות בקנה אחת עם תחזית של חברת מחקרי השוק MarketsandMarkets.

חברת ביונד מיט דיווחה השבוע על רווחים של 97.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, זינוק של 141% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בעקבות כך, זינק שווי המניה שלה ב-26%. המניה הגיעה ל-133.51 דולר נכון לשעת סוף יום הפעילות של נאסד"ק ביום שישי.

המחסור בבשר השפיע על מסעדות וחנויות רבות שנאלצו להפסיק למכור או להגיש מוצרים בשריים. לעומת זאת, הזינוק החד במכירות מוצרי ביונד מיט ארע למרות סגירתם של מקומות בילוי.

לכתבה המלאה ב-'כלכליסט':
ביונד מיט תנצל את מחירי הבשר בארה"ב כדי למשוך לקוחות

המחיר של מוצרי ביונד מיט הוא אחד המכשולים העיקריים של החברה בתהליך התרחבותה. החברה עושה מאמצים כבירים מזה זמן רב על מנת להוזיל את המחירים. בישראל, כניסתו של ביונד בורגר לרשתות שיווק גדולות כמו שופרסל, ויקטורי, חצי חינם וטיב טעם יוצר תחרות שבאה לידי ביטוי בין היתר במבצעים והורדת מחירים.

לקריאה נוספת:
תכניתה של ביונד מיט להוריד מחירים צפויה להוות אסון לתעשיית הבשר
מוצרים טבעוניים דמויי בשר יהיו זולים מבשר - בקרוב
מלחמת מחירים: ביונד בורגר ירד ל-24.90 שקלים

יש לציין כי לאחר הנפקת מניותיה של ביונד מיט בבורסת נאסד"ק לפני כשנה, מתפרסמות אודות החברה כתבות מדי יום ביומו בתקשורת העולמית, ובפרט בעיתונות הכלכלית. העלייה בשווי המנייה בחודש הראשון להנפקתה הייתה פנומנלית, ולמרות שמאז היו עליות וירידות, החברה ממשיכה לככב בזכות העלייה המתמשכת במכירותיה - בארצות הברית, באירופה, במזרח הרחוק, בישראל ובעולם כולו.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS