טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

משבר בתעשיית הבשר בארצות הברית: מאות עובדים נדבקו בקורונה

צוות טבעוניוז 13.4.2020

משבר בתעשיית הבשר בארצות הברית: מאות עובדים נדבקו בקורונה
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

מאות עובדים בתעשיית הבשר בארצות הברית נדבקו בנגיף הקורונה במהלך השבוע שעבר, מה שמעלה סימן שאלה לגבי עתיד שרשרת האספקה - כך דיווח אתר חדשות הכלכלה 'בלומברג'.

על פי הדיווחים, 50 בני אדם נדבקו בנגיף בבית מטבחיים של חברת JBS הברזילאית ליד לעיר דנוור במדינת קולורדו, 160 בבית המטבחיים של חברת קארגיל במדינת פנסילבניה ו-190 במשחטת חזירים של חברת סמית'פילד במדינת דקוטה הדרומית. בית המטבחיים של קארגיל והמשחטה של סמית'פילד נסגרו, ומ-JBS נמסר שהם ימשיכו לעבוד.

בשני בתי מטבחיים אחרים בבעלות JBS דווח על שני מתים, אך JBS לא אישרה את הידיעה. על פי הצהרת החברה, "עובדי החברה בארצות הברית הושפעו מהקורונה ואנו מציעים תמיכה בהם ובבני משפחותיהם אך מתוך כבוד למשפחות אנחנו לא מספקים מידע נוסף".

בכתבה באתר 'בלומברג' נטען, כי לא ברור אם יש קשר בין המקרים למקומות העבודה, אך הידיעות חושפות את שבריריות שרשרת האספקה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס התייחסו לידיעות בזמן שדיברו עם עיתונאים. טראמפ אמר: "אנחנו מסתכלים על הגרף שנראה יפה והמספרים בו יורדים, ואז יש את העלייה החדה הזו. מה קרה לדנוור?".

מחאת עובדי תעשיית הבשר מתפשטת

מפעלים ברחבי ארצות הברית מאטים או מפסיקים לגמרי את הייצור שלהם, ומקרי ההידבקויות מתפשטים מהערים הגדולות לאזורים הכפריים. בחלק מהמקרים פתחו העובדים בשביתות במחאה על תנאי העבודה שלהם. פסי הייצור במפעלי הבשר עומדים קרוב מאוד אחד לשני, הלוקרים של העובדים נמצאים בחדר משותף וכך גםבהפסקות העובדים נמצאים במתחם משותף - מצב שמקשה על שמירת מרחק אחד מהשני.

ניקיון וסניטציה מעמיקים ומחמירים

חברת סמית'פילד הודיעה כי היא תסגור את המשחטה שלה בדקוטה הדרומית, בה 3,700 עובדים, לשלושה ימים על מנת לערוך ניקיון וסניטציה מעמיקים ומחמירים. החברה גם תציב מחסומים פיזיים שיעזרו לשמור על מרחק בין העובדים. העובדים ימשיכו לקבל משכורת גם בימי הסגירה.

חברת קארגיל עודדה את עובדיה לחבוש מסכות ולרחוץ ידיים, ואף נתנה להם תוספת למשכורת על מנת שיעשו בדיקות לקורונה. על פי הודעת החברה, היא תחזור לעבוד ברגע שזה יהיה בטוח.

לגבי JBS נשמעה דרישה לסגור את המפעל בו היו עיקר ההידבקויות למשך שבוע על מנת לבצע ניקיון יסודי, לשלם לעובדים את משכורתם על הזמן הזה ואחר מכן לשלם להם תוספת סיכון.

אנשים יכולים לחיות בלי בשר

בכיר באיגוד עובדים בתחום המזון והמסחר אמר בשיחת טלפון למערכת בלומברג: "אי אפשר להקריב חיי אדם. אנשים יכולים לחיות בלי בשר".

לכתבה המלאה:
Meat and Coronavirus: US Workers Test Positive for Virus

לקריאה נוספת:
הסחר העולמי בעופות מתרסק בעקבות הקורונה ונותן הזדמנות אדירה לטבעונות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS