טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הסחר העולמי בעופות מתרסק בעקבות הקורונה ונותן הזדמנות אדירה לטבעונות

צוות טבעוניוז 8.3.2020

הסחר העולמי בעופות מתרסק בעקבות הקורונה ונותן הזדמנות אדירה לטבעונות
צילום: קירות שקופים

הסחר העולמי בעופות נפגע קשות בעקבות המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, ואנליסטים מעריכים כי המצב יימשך לפחות עוד שישה חודשים.

הגבלות הוטלו על שינוע עופות ומפעלים נסגרו לפרקי זמן ארוכים, מה שלמעשה משתק את כל שרשרת האספקה. הפגיעה בשינוע ומחסור בעובדים גרם גם לכך שאלפי מכולות של עופות קפואים נערמו בכמה מנמלי סין. כמו כן נערמו גם מכולות רבות של בשר חזיר ובשר בקר.

פגיעה זו בתעשיית בשר העוף הסינית, שהיא השנייה בגודלה בעולם, באה לאחר גדילה של 12% בשנה האחרונה להיקף של 22.39 מיליון טון על רקע קריסת תעשיית החזירים במגפת דבר חזירים אפריקאי.

אנליסט בתעשיית בעלי החיים הסינית שהתראיין לסוכנות הידיעות 'רויטרס' אמר, כי חוסר הוודאות בשרשרת האספקה, הכוללת גם את הפסקת גידול המספוא ואת סגירת בתי המטבחיים, גורם לבעיות רציניות. לדבריו, "על כל שלב לעבוד באותו קצב, אחרת יהיה חוסר איזון". גורם רשמי במשרד החקלאות הסיני אמר: "אבדן של תעשיית בשר העוף כולה תהיה דבר מאוד רציני".

במקביל, נרשמה ירידה במכירות עופות וביצים גם בהודו בעקבות התפרצות הקורונה. סיטונאים דיווחו על ירידה של 50% במכירות מוצרי עופות, וקמעונאים דיווחו על ירידה של 25-30%.

התפרצות הקורונה גרמה גם למספר מדינות לאסור על יבוא מוצרי עופות. אפגניסטן, למשל, אסרה על יבוא מוצרים אלו גם מפקיסטן וגם מאיראן.

לדיווחים:
Global poultry trade affected by Coronavirus
Coronavirus: China's poultry, eggs supply under pressure as frozen pork, chicken, beef pile up at ports

במקביל, ספקי החדשות בעולם מדווחים כי ישנה עלייה בביקושים למוצרים טבעוניים בסין, במיוחד על רקע המגיפות האחרונות - של דבר החזירים האפריקאי, שפעת העופות והקורונה.

ג'וש טטריק, מנכ"ל ג'אסט (JUST), יצרנית אמריקאית ידועה של מוצרים טבעוניים דמויי ביצים, סיפר בראיון שנתן לאתר 'בלומברג' כי החברה קיבלה פניות מחברות מזון סיניות רבות, ביניהן כאלה המגובות על ידי הממשל, שמחפשות אחר מקורות מזון ללא מוצרים מן החי - בעקבות התפרצות הקורונה. טטריק טוען, כי הרשויות הסיניות מחפשות דרכים להקטין את הסיכון להתפרצויות עתידיות של מגפות על ידי הקטנת התלות של סין בבשר שמגיע מבעלי חיים.

איתן בראון, מנכ"ל חברת ביונד מיט, שהכריזה בנובמבר האחרון כי היא תקים מפעל בסין שיישרת את השוק האסייתי, אמר לאחרונה כי הוא עדיין מקווה שהייצור בסין יתחיל עד סוף שנת 2020, למרות שהתכניות התעכבו בעקבות התפרצות הקורונה.

דובר חברת אימפוסיבל פודס אומר כי החברה נמצאת בתהליכי קבלת אישורים ממנהל המזון והתרופות הסיני לשיווק מוצריה במדינה.

דייויד יונג, מייסד Green Monday, יצרנית הונג-קונגית של מוצרים טבעוניים דמויי בשר חזיר ומשווקת של מוצרים טבעוניים נוספים, אמר כי הוא שותף לדעה כי נגיף הקורונה ימשוך אנשים לצריכת מוצריו. לדבריו, מנקודת מבט של הצרכנים, רק יגבר הביקוש למזון בטוח, אמין ובריא.

לכתבה המלאה:
Virus Spurs Chinese Interest in Vegan Eggs as Protein Source

לקריאה נוספת:
סין אוסרת על צריכת חיות בר ופועלת בחומרה נגד הסחר בהם
ממשלת סין: להקטין את צריכת הבשר בחצי



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS