טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ארצות הברית: תאגיד בשר גדול נתבע באשמת סיכון עובדיו לחשיפה לקורונה

צוות טבעוניוז 26.4.2020

ארצות הברית: תאגיד בשר גדול נתבע באשמת סיכון עובדיו לחשיפה לקורונה
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

סמית'פילד, תאגיד בשר גדול בארצות הברית וספק בשר החזיר הגדול בעולם, נתבע השבוע באשמת סיכון עובדיו לחשיפה לקורונה.

התביעה הוגשה על ידי אחד העובדים בבית מטבחיים בעיירה בשם מילאן במדינת מיזורי. על פי התביעה, העובדים מעבירים שעות רבות בעבודה מפרכת ומונוטונית, כתף אל כתף, תוך שהם נוגעים בעמיתיהם וללא זמן לכסות את פיהם כשהם מתעטשים ומשתעלים או לרחוץ ולחטא את ידיהם.

לפני כשבועיים סגרה חברת סמית'פילד בית מטבחיים אחר בבעלותה במדינת דקוטה הדרומית לאחר שמאתיים עובדים נדבקו בקורונה, ובעקבות כך סגרה גם בתי מטבחיים נוספים.

התביעה מתייחסת גם לעובדה כי הוגבר קצב שחיטת החזירים בבתי המטבחיים של החברה, לאחר שהנשיא טראמפ ביטל בשנת 2019 את המגבלות על קצב השחיטה מבלי להתחשב בעובדים או בחזירים.

התביעה כוללת שני אישומים: אחד הוא יצירת מפגע סביבתי עקב כך שהעובדים הלא-מוגנים עלולים להפיץ את נגיף הקורונה בקהילתם כשהם יוצאים מעבודתם, והשני הוא הפרת זכות העובדים לסביבת עבודה בטוחה. האיגוד דורש מהחברה לספק לעובדיה אמצעי הגנה, ליישם תכנית להרחקה בין העובדים, לאפשר הפסקות מהעבודה לצורך חיטוי, להציע מדיניות אי נוכחות חולים וליישם תכנית לבדיקה ומעקב אחרי התפשטות הווירוס.

אחד הפרקליטים בצוות המשפטי שעוסק בפרשה אמר לעיתון מקומי: "אנחנו מקווים [שהתביעה] תשמש תקדים לעתיד, לא רק בהקשר של הקורונה אלא על חשיבה רחבה על אחריות התעשייה כאשר התפרצויות כאלו קורות. המטרה היא שעל החברות האלו להיות אחראיות בכל המדינה, על מנת שמקרים כמו בדקוטה הדרומית לא יחזרו על עצמם".

חברות נוספות סגרו גם הן את בתי המטבחיים שלהן עקב הידבקות עובדיהן בקורונה. גם חברת טייסון סגרה את בית המטבחיים הגדול ביותר שלה לחזירים לאחר ש-180 מהעובדים בו חלו בקורונה.

מקורות:
Meat industry workers catch COVID-19, saying employers failed them
Lawsuit filed on behalf of Milan meat plant workers
Smithfield Foods worker: I’m suing over coronavirus protections

אתמול הסתיים הסגר בדיר אל-אסד שהוטל בשבוע שעבר לאחר עלייה חדה בהידבקות בקורונה שמקורה בבית המטבחיים של משפחת דבאח. חלק מהתושבים עדיין חוששים, וטוענים כי "המצב חמור וכל יום יש נדבקים חדשים". ועד העובדים של בית המטבחיים העביר ביקורת על ההנהלה שטענה כי מקור ההידבקות הוא משגיח כשרות יהודי שבא מבחוץ, בטענה כי המקור האמיתי היה עובדים שחלו עוד קודם ולא קיבלו מענה לדרישותיהם.

לקריאה נוספת:
הסחר העולמי בעופות מתרסק בעקבות הקורונה ונותן הזדמנות אדירה לטבעונות
משבר בתעשיית הבשר בארצות הברית: מאות עובדים נדבקו בקורונה
דיר אל-אסד: זינוק במספר הנדבקים בקורונה, המקור: בית מטבחיים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS