טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ממפיס מיטס גייסה 161 מיליון דולר, ההון הגדול ביותר בהיסטוריה של בשר מתורבת

צוות טבעוניוז 23.1.2020

ממפיס מיטס גייסה 161 מיליון דולר, ההון הגדול ביותר בהיסטוריה של בשר מתורבת
צילום: ממפיס מיטס

חברת הסטארט-אפ ממפיס מיטס, מהמובילות בתחום פיתוח בשר מתורבת, הודיעה אתמול כי היא השלימה גיוס של 161 מיליון דולר, ההון הגדול ביותר בהיסטוריה של התחום.

סבב גיוס ההון הובל על ידי החברות האסייתיות SoftBank Group ו-Temasek וכלל גם מימון נוסף מחברות הבשר הגדולות Cargill ו-Tyson Foods, חברת ההשקעות KBW Ventures של הנסיך הסעודי ח'אלד בן אל-וליד בן טלאל והמיליארדרים ריצ'רד ברנסון וביל גייטס.

ממפיס מיטס הייתה חברת הבשר המתורבת הראשונה אי פעם שהשלימה סבב גיוס הון, כשגייסה 17 מיליון דולר בשנת 2017. עד היום היא גייסה סכום כולל של יותר מ-180 מיליון דולר. ריצ'רד ברנסון אמר: "אני גאה להשקיע בפעם השניה בממפיס מיטס, חברת הבשר המתורבת המובילה בעולם. אני מאמין כי בעשורים הקרובים, בשר מתורבת יהיה המקור העיקרי לבשר. אני כבר לא יכול לחכות שהיום הזה יגיע."

ממפיס מיטס נוסדה על ידי קרדאולוג בשם אומה ולטי (Uma Valeti), והיא מייצרת בשר מכמויות קטנות של תאי בעלי חיים - ללא צורך בשחיטה ותוך חיסכון עצום במשאבים ושליטה מלאה בערכים התזונתיים של המוצר הסופי.

החברה תשתמש בהון שגייסה בשביל להגדיל את מצבת כח האדם שלה מ-45 ל-135 עובדים ולבנות מפעל ייחודי שיגדיל את קצב הייצור של הבשר המתורבת - מהלך שיקרב את החברה בצעדי ענק להשקת המוצרים העיקריים שלה לצרכנים. המפעל החדש יהיה משמעותי גם כי הוא ידגים את בטיחותו של הבשר המתורבת. ולטי ישתף פעולה עם משרד החקלאות ועם מנהל המזון והתרופות האמריקאיים על מנת לקבל אישור רגולטורי לכך שהשיטה מזיקה פחות לאיכות הסביבה, לבעלי החיים ולבריאות האדם.

לפני כן, ההשקעה הבודדת הגדולה ביותר בתחום האוכל המתורבת הייתה השקעה של 20 מיליון דולר בחברת BlueNalu, שמפתחת מאכלי ים מתורבתים.

ברוס פרידריך, מנכ"ל ארגון The Good Food Institute, אמר: "סבב גיוס ההון הזה הוא אבן דרך משמעותית בהתקדמותו של התחום. זוהי ההשקעה הגדולה ביותר מסוגה, והיא תקדם את ממפיס מיטס לכושר הייצור הדרוש לה על מנת להביא את מוצריה לשוק."

אתר החברה:
Memphis Meats

הדיווחים בתקשורת:
Memphis Meats Raises $161 Million In Funding, Aims To Bring Cell-Based Products To Consumers (Forbes)
Memphis Meats raised $161 million to grow meat from cells (CNN)

לקריאה נוספת:
בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים
בשר מתורבת - היכרות עם תעשיית העתיד
סטייק בשר מתורבת: טעימה מהעתיד
ישראל וסין חתמו על עסקת בשר מתורבת ב-300 מיליון דולר
הושקה גלידה על בסיס חלב מתורבת
דבש מתורבת: סטודנטים ישראלים יצרו דבש ללא דבורים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS