טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הושקה גלידה על בסיס חלב מתורבת

צוות טבעוניוז 12.8.2019

הושקה גלידה על בסיס חלב מתורבת
אריזות הגלידה החדשה. צילום: Perfect Day Foods

חברת הסטארט-אפ Perfect Day, שפיתחה חלב מתורבת (שנוצר במעבדה ללא בעלי חיים), הוציאה לשוק בחודש שעבר גלידה על בסיס הפיתוח החדשני שלה.

מלאי הגלידות, שיוצרו בשלושה טעמים, אזל תוך שעות ספורות מרגע ההשקה ב-11 ביולי, מה שהצליח להפתיע אפילו את מייסדי החברה. הגלידות נמכרו במחיר של 20 דולר לפינט.

חלב מתורבת נוצר על ידי השתלת הגנים של הפרה האחראים על ייצור החלב במיקרו-אורגניזמים כגון שמרים, והם מייצרים את חלבוני החלב, קזאין ושאר המרכיבים של החלב. מרכיבים אלו נמהלים במים ובמרכיבים נוספים מן הצומח, וכך נוצר תחליף חלב ממנו ניתן לייצר גלידה, גבינה, יוגורט ומגוון מוצרי חלב נוסים.

על פי מייסדי החברה, חלב מתורבת זהה לחלב אמיתי מבחינה תזונתית ומבחינת הטעם. למרות שהחלב המתורבת של החברה הינו נטול לקטוז, ולמרות שהיא מגדירה אותו טבעוני, החוק האמריקאי מחייב אותה לרשום על מוצריה כי הם מכילים חלב - מכיוון שהחלבונים שהם מכילים זהים לחלבוני חלב ברמה המולקולרית ועלולים לגרום לאלרגיות.

Perfect Day התחילה את פיתוח החלב המתורבת בשנת 2014 מתוך כוונה לקדם עולם חמלתי יותר ואקולוגי יותר.

לכתבה המלאה:
Perfect Day Foods made ice cream from real dairy grown in lab

אתר החברה:
Perfect Day

ייצור חלב מתורבת צפוי בסופו של דבר להיות זול יותר מייצור חלב תוך שימוש בבעלי חיים עקב ניצול מופחת של משאבים. בכך מייתר החלב המתורבת את הצורך בגידולם וניצולם של בעלי חיים אלו. בשנים האחרונות ירדה צריכת מוצרי החלב מן החי במדינות רבות בעולם (ובמדינות אחרות העלייה נבלמה) מסיבות מוסריות, בריאותיות ואקולוגיות, מגמה שקיבלה רוח גבית מהתפתחותה הפנומנלית של תעשיית החלופות הצמחיות למוצרי חלב. השקתו של המוצר הראשון על בסיס חלב מתורבת מקרב את העולם בצעדי ענק ליום בו רפתות, דירים, משקים וחוות שמגדלים בעלי חיים לחלב יעלמו מן העולם.

לקריאה נוספת (שתי הכתבות מ-2018):
חלב מתורבת ייצא לשוק כבר בשנה הבאה
מומחים: תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS