טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הנסיך הסעודי הטבעוני שרוצה לשנות את המזרח התיכון

דודי שטרן 26.2.2017

הנסיך הסעודי הטבעוני שרוצה לשנות את המזרח התיכון

לא הייתם מצפים מבן של מיליארדר סעודי להיות טבעוני. לא הייתם מצפים ממנו להיות מעורב עד עמקי נשמתו באקטיביזם למען בעלי חיים ואיכות הסביבה. למרות זאת, הנה הוא: הוד רוממותו, הנסיך ח'אלד בן אל-וליד.

ח'אלד בן אל-וליד הוא אחד האנשים הכי עשירים בעולם. הוא בן למשפחת המלוכה הסעודית ובנו היחיד של המיליארדר הפילנטרופ אל-וליד בן טלאל בן עבד אלעזיז א-סעוד, המוכר בתקשורת כ"וורן באפט הערבי".

הפיכתו של נסיך סעודי לטבעוני ולפעיל סביבתי

ח'אלד בן אל-וליד לא תמיד היה טבעוני ופעיל למען הסביבה. בצעירותו, הוא לא היה שונה משאר עשירי סעודיה. היו לו מכוניות יוקרה, יאכטות מפוארות, והוא נהנה ממנעמי הארמון המשפחתי. מסע ציד-לשם-הספורט בו השתתף בסוף שנות התשעים גרם לו להשתנות.

חוויות המסע רדפו אותו. המום, הוא הבין שציד בעלי חיים זאת פעילות פחדנית, במילותיו. זמן קצר אחרי שחזר הביתה, הפך ח'אלד בן אל-וליד לפעיל למען בעלי חיים, שהתנגד באופן בוטה נגד ציד ואכזריות מכל סוג שהוא. הוא עבר לטבעונות בשנת 2012.

הנסיך ערך שינויים נוספים באורח חייו: כיום, אין בבעלותו מניות בתעשיית הנפט והגז. במקום זאת, הוא משקיע באנרגיה סולרית בת-קיימא, אנרגיה מתחדשת, בנייה ירוקה, מסעדות טבעוניות ועוד. הוא ויתר על צי של 200 מכוניות יוקרה זוללות דלק ונוהג רק באחת: מכונית תוצרת טסלה, מדגם X P90D - מכונית חשמלית עם ריפודי עור מלאכותי טבעוני. הוא איננו מתגורר יותר בארמון המשפחתי.

פעילותו למען המזרח התיכון

בכנס תעשיית הנפט, SAUDIMEGA 2015, שנערך בעיר ריאד, נקט ח'אלד בן אל-וליד בעמדה שהייתה יכולה להכעיס מאוד את המשקיעים: הוא קרא לפעולה נגד שינויי האקלים. הוא דיבר אל באי הכנס ואמר להם: "שינויי האקלים והצריכה הבלתי-מוצדקת של אנרגיה הם שניים מהנושאים הכי רציניים שעלינו להתמודד עימם."

בראיון שנתן לתקשורת, הוא אמר: "לא צריך להיות מדען בשביל להבין ששינויי האקלים הם אמיתיים. ראיתי את הנתונים, והם מדאיגים אותי באמת ובתמים."

בן אל-וליד לא רק מדבר. הוא גם עושה. אחד ההישגים הגדולים שלו עד היום הוא פרויקט להעביר את ממלכת ירדן לתאורת לד ופאנלים סולריים. השינוי אמור בסופו של דבר לחסוך לממלכה 60% מהוצאות האנרגיה שלה. הוא סיפר על זה: "נפגשתי עם המלך עבדאללה, הצעתי לו את הרעיון, והוא התלהב. הוא ארגן לי פגישות עם שר האנרגיה ושר הרשויות המקומיות, וכך זה התחיל."

הדבר שבן אל-וליד היה רוצה יותר מכל הוא להשפיע על ארצו שלו להיות תלויה פחות בדלקים מבוססי פחם. הוא אפילו הצליח להשפיע על אביו. הנסיך נתן לאביו את הספר של ד"ר מייקל גרגר, "איך לא למות", והאב עבר לטבעונות אחרי חודשיים.

בן אל-וליד אומר: "רווחת בעלי החיים, חקלאות תעשייתית ואיכות הסביבה - הכל פתיר, אם נסתכל על דברים בעין סביבתית, הומאנית ופרקטית ולא בעין של בצע כסף."

לכתבות המקורית:
Vegan Saudi Prince Wants the Middle East to Go Green
Meet the vegan Saudi prince who's turning the lights on in Jordan



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS