טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים

דודי שטרן 2.8.2017

בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים

פול קואטרקסס, מנכ"ל בנק ההשקעות Aquaa Partners הבריטי, מאמין כי תעשיית בעלי החיים צריכה לדאוג מכך, שחברות בשר מתורבת יתפסו את מקומה תוך 10 עד 15 שנים.

קואטרקסס כתב טור באתר FoodNavigator, בו הוא הסביר את האיום של בשר מתורבת על תעשיית בעלי החיים. זאת בנוסף לירידה הקיימת כבר היום בצריכת הבשר. הוא טוען: "על מובילי תעשיית בעלי החיים לקחת את הסיכון ברצינות. גם אם הם לא מאמינים שזה באמת יקרה, הם חייבים להודות שזה אפשרי."

מוצרי בשר מתורבת של חברת המפטון קריק יופיעו על המדפים כבר בשנה הבאה, מה שיגרום, לטענת קואטרקסס, לתגובת שרשרת בה חברות נוספות שמפתחות כיום בשר מתורבת יוציאו גם הן את מוצריהן לשוק. "ממפיס מיטס" מתכננים להוציא מוצרי בשר מתורבת לשוק בשנת 2021, ו"מוסה מיט" בשנת 2024. קואטרקסס מנבא, שתוך 10 עד 15 שנים בשר מתורבת יהווה חלק משמעותי בתפריטם של בני אדם, וממליץ למגדלי בעלי החיים, שאם הם רוצים להישאר בשוק, עליהם להסב את השקעותיהם לתחום חדש זה.

מחירי הבשר המתורבת צפויים לרדת, ויתחרו במחירי הבשר "המסורתי" תוך 15 שנים, מה שיהווה גורם עיקרי להפיכת בשר מתורבת למועדף על הצרכנים. גם מחירי הבשר המסורתי צפויים לרדת, אבל ישארו גבוהים יחסית בגלל עלויות הקרקע, המים והמספוא. על פי מחקר משותף של אוניברסיטאות אוקספורד ואמסטרדם, בשר מתורבת דורש 1% מהשטח, 4% מהמים, 55% מהאנרגיה ופולט 4% מגזי החממה יחסית לבשר מסורתי.

בנוסף, לבשר המתורבת יהיו חיי מדף ארוכים יותר, תהיה אפשרות להעשיר אותו בוויטמינים ומינרלים, ולא יכיל חייקדים דוגמת אי-קולי. קואטרקסס המשיך וכתב: "אנו עומדים בפני בחירה בין שני סוגים של בשר: אחד זול, נקי וידידותי לסביבה, והשני לא. אני לא רואה איך הבשר המסורתי ישרוד לטווח הרחוק."

מגדלי בעלי חיים מאמינים שמפתחי בשר מתורבת עומדים בפני מכשול שאי אפשר להתגבר עליו: רתיעה של הצרכנים מכל דבר שהוא מלאכותי והעדפה תרבותית של "הדבר האמיתי". מידע עדכני סותר טענה זו. סקר שנערך השנה על ידי אוניברסיטת קוינסלנד גילה, כי שני שלישים מהאמריקאים מוכנים לנסות בשר מתורבת. רק 8.5% ענו כי הם בהחלט לא יהיו מוכנים לנסות, וכל השאר לא בטוחים.

כבר היום אנשים בכל העולם מפחיתים את צריכת הבשר שלהם (בארצות הברית ובבריטניה סביב ה-30%) ומחפשים אחר חלופות, חלקם עבר לטבעונות. מגמות השוק מוכיחות, שצרכנים מעדיפים חלופות זולות יותר למוצרים, גם אם הן מלאכותיות. כך, בין היתר, בתעשיית הטקסטיל, בה חומרי גלם סינתטיים תפסו 60% מנתח השוק תוך עשורים בודדים.

לכתבה:
Is lab meat an existential threat to the animal feed industry?

עדכון - 31.8.2017

חברת הבשר המתורבת ממפיס מיטס גייסה השקעות בסך כולל של 17 מיליון דולר - ממשקיעים מאוד מעניינים: חברת הבשר הגדולה קרגיל, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, והמיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון. ברנסון מנבא, שתוך 30 שנה אנשים יאכלו בשר מתורבת או מזון מן הצומח, ותעשיית בעלי החיים תגיע אל סיומה.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS