טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בשר מתורבת - היכרות עם תעשיית העתיד

צוות טבעוניוז 18.7.2018

בשר מתורבת - היכרות עם תעשיית העתיד
אולם ההרצאות בזמן הכנס

אתמול (יום שלישי) התקיים כנס בנושא בשר מתורבת במשרדי חברת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, בו השתתפו כמה מהבכירים במשק הישראלי.

בין משתתפי הכנס השתתפו אראל מרגלית - יזם מקרן הון הסיכון JVP וחבר כנסת לשעבר מרשימת המחנה הציוני, איתי ז'טלני - שותף ומנהל תחום הקלינטק בחברת ארנסט אנד יאנג, ד"ר ירון בוגין - מנכ"ל Good Food Institute ישראל, אמיר זיידמן - סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-The Kitchen Hub, כרמית אורון - מנהלת בכירה בארגון יוזמה לאומית ii2020, מיכל דריימן - שותפה בקרן JVP, רום קשוק - מנכ"ל חברת Future Meat, עידו סביר - מנכ"ל וממייסדי SuperMeat, דידיה טוביה - מנכ"ל וממייסדי 'אלף פארמס' ואלי זוגלובק - מנכ"ל חברת זוגלובק.

בקהל נכחו אנשי עסקים, כתבים, מדענים וסטודנטים מהארץ ומהעולם, שנהנו מאוכל טבעוני שהוגש במקום, הרצאות ופאנל. ההרצאות והפאנל התקיימו באנגלית. בין היתר נכחה בכנס העיתונאית, אשת הטלוויזיה והפעילה לקידום טבעונות מיקי חיימוביץ'.

בפיתוח הבשר המתורבת בישראל מעורבים, מלבד חברות הסטארט-אפ שמפתחות את המוצרים, גם גופי השקעות, גורמים ממשלתיים וגופי מחקר כמו הטכניון ומכון וייצמן.

משתתפי הכנס הדגישו את הצורך בבשר מתורבת כמוצר שיחליף את הבשר המסורתי. ד"ר ירון בוגין סקר נתונים לגבי הביקוש לבשר כיום ולעומתם את התחזית של האו"ם לשנת 2050 - שצופה כי הביקוש יגדל באופן משמעותי, בעיקר עקב הגידול באוכלוסיית העולם והעלייה ברמת החיים. ד"ר בוגין ציין מיד לאחר מכן כי תעשיית בעלי החיים גורמת לנזקים אקולוגיים כבדים והיא אחראית גם על המחלות הקטלניות הנפוצות ביותר, כגון מחלות לב וכלי דם, סרטן וסוכרת. בוגין הסביר כי גורמים אלו דוחקים בתעשייה לפתח בשר מתורבת וחלופות צמחיות כאחד.

בין משתתפי הכנס הייתה הסכמה על כך שעל מנת לעמוד בביקוש ההולך וגדל לבשר, חייבים למצוא פיתרון בר קיימא. כמה מהם אמרו וחזרו על כך שבשר הוא מוצר איכותי ומקור לחלבון. מגמת הטבעונות שפרצה בארץ ובעולם בשנים האחרונות נדחקה הצידה עם אזכורים בודדים ולא מחמיאים. בפאנל שהתקיים בכנס, נשאלו המשתתפים איך הם מתכננים להתמודד עם התחרות מול המוצרים הטבעוניים דמויי הבשר שקיימים בשוק כבר היום והנתח שלהם רק הולך וגדל. התשובה שניתנה הייתה: "אוכלוסיית העולם הולכת וגדלה, כך שיהיה מספיק מקום לכולם".

מעבר לכך הדגישו המשתתפים את השילוב של חקלאות וטכנולוגיה ואת חלקה המשמעותי של ישראל בשילוב הזה, כאשר המדינה מייצאת לעולם פיתוחים משני התחומים. חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית דיבר על כך שלתחומים אלו יש פוטנציאל לפיתוח הפריפריה הישראלית וציין, כי הדגשת אזורים מסוימים בישראל כמו הגליל עוזרים למשוך משקיעים מחו"ל. כמה מהמשתתפים האחרים התגאו בשילובן של נשים בתפקידים בכירים בתעשייה.

הכנס כולו היה סביב קידום מכירות בשר מתורבת. יש לזכור שהחברות שמפתחות את הטכנולוגיה מתחרות גם ביניהן - גם על המוצר עצמו וגם על מי יוציא אותו לשוק ראשון. אם לסמוך על הפרסומים, מוצרי בשר מתורבת אמורים לצאת לשוק כבר לקראת סוף השנה.

תכניית הכנס (קובץ PDF)

צילומים: גד חכימי

אראל מרגלית
אראל מרגלית

ד''ר ירון בוגין
ד"ר ירון בוגין

כרמית אורון
כרמית אורון




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS