טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סטארבקס מחליפה מוצרי חלב במוצרים טבעוניים

צוות טבעוניוז 29.1.2020

סטארבקס מחליפה מוצרי חלב במוצרים טבעוניים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

מנכ''ל סטארבקס, קווין ג'ונסון, הצהיר באופן פומבי כי הוא יעביר את הרשת בהדרגה ממוצרי חלב למוצרים טבעוניים כחלק מתכניתו להילחם במשבר האקלים.

בדיקה של סטארבקס בשיתוף גופי יעוץ חיצוניים גילתה, כי מוצרי חלב מהווים את החלק הגדול ביותר של טביעת הרגל הפחמנית של רשת בתי הקפה הגדולה - 21% מתוך 15.6 מיליון טון גזי חממה שנפלטים בעקבות פעילות של 31,000 סניפי הרשת ברחבי העולם וספקיהם. עוד התגלה, כי הוספת קצפת חלבית למשקאות הרשת גורמת לפליטה של פי 50 מכמות גזי החממה הנפלטים מהמטוס הפרטי של החברה.

בראיון ל-'בלומברג' אמר ג'ונסון: "חלופות [טבעוניות] לחלב תהיינה חלק גדול מהפיתרון. התהליך כבר התחיל בעקבות השינוי בביקושים". לדבריו, בין 15 ל-20 אחוזים מלקוחות הרשת באמריקה הצפונית כבר בוחרים בחלופות טבעוניות לחלב - ביניהן משקאות על בסיס שקדים, קוקוס, סויה ושיבולת שועל, שהם ידידותיים יותר לסביבה - והוא מתכוון לעודד יותר צרכנים להימנע ממוצרים מן החי.

בהצהרה שפורסמה על ידי סטארבקס מוקדם יותר החודש, ג'ונסון ציין כי הוא מתכוון ליישם חמישה צעדים על מנת לייעל את צריכת המשאבים של הרשת. מעבר להגדלת המבחר הטבעוני בתפריט, הוא מתכוון לקדם החלפת אריזות חד פעמיות ברב פעמיות, להשקיע בחקלאות בת קיימא ולשפר את ניהול האשפה על ידי מחזור וצמצום כמויות המזון שנזרקות לפח.

המטרה היא להפחית ב-50% את פליטת גזי החממה, צריכת המים וייצור האשפה עד שנת 2030. לדברי ג'ונסון: "אנחנו יודעים שהמסע הזה יהיה מאתגר. אנחנו יודעים שאנחנו לא מסוגלים לעשות את זה בכוחות עצמנו. אנחנו יודעים שזה ידרוש מאחרים להצטרף אלינו."

לדיווחים בתקשורת:
Starbucks Says Hold the Milk to Reduce Carbon Footprint (Bloomberg)
SYLVAIN CHARLEBOIS: Starbucks lightens up on dairy, for the planet (The Chronicle Herald)

בשנת 2019 סטארבקס עוד הייתה גובה מלקוחותיה תוספת תשלום של 80 סנט על שימוש בחלופות טבעוניות לחלב בקפה. הארגון למען בעלי החיים PETA יזם שליחת מיילים המונית להנהלת הרשת על מנת לדרוש ממנה לבטל את תוספת התשלום. עד כה נשלחו יותר מ-100,000 מיילים עם דרישה זו. עתה מנכ"ל הרשת מודה כי קידום טבעונות הוא זה שייעלה את ערך החברה בעיני בעלי המניות.

לפרטים:
עשרות אלפים דורשים מרשת סטארבקס לבטל את תוספת התשלום על חלופות חלב

תוכניתו של מנכ"ל סטארבקס היא בבחינת תקיעת מסמר נוסף בארון הקבורה של תעשיית החלב האמריקאית, שחווה בשנים האחרונות ירידה חדה במכירות. על פי תחזיות של מומחים, תעשיית החלב תיעלם תול חמש עד עשר שנים.

לקריאה נוספת:
ארצות הברית: יצרנית מוצרי חלב גדולה שנייה פושטת רגל תוך חודשיים
ויסקונסין: שתי רפתות נסגרות בכל יום
ארצות הברית תרד מהמקום הראשון בצריכת מוצרי החלב עד שנת 2022
ארצות הברית: שיא של כל הזמנים בעודפי מוצרי חלב

תעשיות הבקר והחלב יקרסו עד שנת 2030 - מחקר חדש
מומחים: תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים

מידע נוסף אודות תעשיית החלב:
חלב מגואל בדם
תעשיית החלב - הסבר של 5 דקות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS