טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בית המשפט לא יאפשר שיהוי נוסף בבגץ החלב

צוות טבעוניוז 17.9.2018

בית המשפט לא יאפשר שיהוי נוסף בבגץ החלב
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

העיתון 'ישראל היום' מדווח, כי בית המשפט לא יאפשר שיהוי נוסף במתן תשובתו של שר האוצר כחלון בעניין העתירה שהגישה חברת תנובה להעלאת מחירי מוצרי החלב שבפיקוח.

רק ביום חמישי הגישה המדינה, בפעם הרביעית, בקשה לדחייה במתן תשובתה לבג"ץ. אתמול הבהיר בית המשפט כי לא יאפשר שיהוי נוסף, וכי אינו מתכוון לדון בבקשת הדחייה של המדינה. המשמעות: בקרוב מאוד יצטרכו המדינה ושר האוצר משה כחלון למסור את תגובתם לעתירה. בכיר מאוד במגזר הממשלתי אמר ל-'ישראל היום' כי משמעות החלטת בג"ץ היא 'מלחמה' בין שר האוצר לבין תנובה. זאת מכיוון שתנובה לא צפויה להסכים לדחיות נוספות במתן תשובת המדינה, ושר האוצר מצידו צפוי לנסות, בכל מחיר, לדחות את מתן תשובתו הרשמית לבית המשפט.

כמו כן, חברת טרה - שהגישה עתירה נפרדת לבג"ץ נגד המדינה בעניין מחיר החלב הגולמי - החליטה להגיש בקשה למחיקת עתירתה ולהצטרף לעתירת תנובה. כלומר, התחושה בקרב המגזר היא שהקייס של תנובה מספיק חזק ושהיא צפויה לזכות בעתירתה נגד שר האוצר.

לפני כחודש נחשף ב-'ישראל היום' כי מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד איים על נציגי תנובה כי אם החברה לא תסיר את עתירתה לבג"ץ, המדינה, ביוזמת האוצר, תפתח את שוק מוצרי החלב ליבוא. לאחר מכן הציע האוצר לתנובה שתבטל את העתירה, ושהמשרד ייזום מעבר ל-'מנגנון אוטומטי' שיעלה את מחירי המוצרים בפיקוח בלי ששר האוצר יראה אחראי לכך בעיני הציבור.

לכתבה המלאה:
הזמן אזל - כחלון ישיב לבג"ץ החלב

בתקופה האחרונה העלתה הממשלה מספר פעמים את מחיר החלב הגולמי שמשלמות המחלבות לרפתנים, תוך שהיא מתעקשת לא להעלות את המחירים לצרכן של מוצרי החלב שבפיקוח. תנובה וגם טרה הגישו בנפרד עתירות לבג"ץ נגד המהלך. המצב הוביל לכך שתנובה - המחלבה הוותיקה ומהגדולות בארץ - מפנה את התמקדותה ואת השקעותיה ממוצרי חלב מפוקחים למגוון מוצרים טבעוניים.

לקריאה נוספת:
מוצרי החלב שבפיקוח: כרוניקה של הפסד
חלב תנובה: רווח תזרימי בצניחה של 14.1%
תנובה מגדילה את השקעתה במוצרים טבעוניים
תנובה טופו - עכשיו בחנויות בשלושה טעמים: טבעי, בזיליקום ופיקנטי
כנס הבקר, ירושלים: טבעונות זה כבר מיינסטרים
מומחים: תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים
חלב מגואל בדם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS