טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בחג הפסח הזה משחררים את בעלי החיים מעבדות לחירות

צוות טבעוניוז 4.4.2020

בחג הפסח הזה משחררים את בעלי החיים מעבדות לחירות
צילום: Pixabay

פסח, המכונה גם 'חג החירות', בו אנו מציינים את יציאת מצרים, הוא הזדמנות מעולה לשחרר את בעלי החיים מעבדות לחירות.

ליל הסדר יתקיים החל מהערב ביום רביעי הקרוב (8 באפריל). אמנם החג יצויין השנה במתכונת שונה מהרגיל עקב ההגבלות שהוטלו עלינו, אך גם במסגרת זו אנו יכולים לחגוג אותו ולהרהר במשמעות שלו - וכל זה עם שפע מזון בריא, טעים, מגוון וחגיגי מן הצומח.

מעבר להרגלי אכילה של מזון על בסיס צמחים ללא מוצרים מן החי מקבל השנה משמעות כפולה ומכופלת על רקע מגפת הקורונה והמודעות ההולכת וגוברת לעובדה שמשקי בעלי חיים מהווים כר פורה להתפתחות והתפשטות של נגיפים, חיידקים ומחוללי מחלות נוספים.

קיום ליל סדר טבעוני הוא גם תקין מבחינה הלכתית, ועל כך ניתן ללמוד מהסרטון של אסא קיסר אודות ראש השנה ופסח.

לצד מנות ייחודיות למטבח הטבעוני, ישנן גם גרסאות טבעוניות למאכלי חג קלאסיים שמאפשרות לאנשים לשחרר את בעלי החיים מהצלחת תוך הנאה מהטעמים המוכרים להם, או לפחות מטעמים דומים לאלו המוכרים. ברחבי הרשת קיימים אינספור מתכונים טבעוניים, אותם ניתן למצוא על ידי חיפוש פשוט בגוגל ומעקב אחרי בלוגים ודפים ברשתות החברתיות.

דוגמאות למתכונים טבעוניים ניתן למצוא במדור אוכל ומתכונים של טבעוניוז, וביניהם מתכונים לווריאציות טבעוניות למאכלים קלאסיים כמו חריימה, קניידלעך, ממרח פטריות בטעם כבד קצוץ, פטריות בסגנון עוף, פבלובה עם קרם לימון ופירות יער ועוד.

בנוסף, ניתן גם לבצע הזמנה של אוכל טבעוני חגיגי ממסעדות טבעוניות, שחלקן מכינות מנות במיוחד לכבוד החג:

מסעדת משק ברזילי פרסמה באתר האינטרנט שלה תפריט פסח טבעוני ובריא שכולו ארוחות חג משפחתיות, משמחות, מזינות, טבעוניות וטעימות. הזמנות יתקבלו עד יום שני בשעה שמונה בערב (20:00). בדף הפייסבוק של המסעדה נכתב: "מה נשתנה הלילה הזה? מה לא?! הלילה הזה גם מסובין בזום, גם מוסיפים מכה 11 וגם מזמינים אונליין. צפו בתפריט פסח המעודכן באתר שלנו".

גם מעדניית ויוידה ערכה תפריט מיוחד לחג, אותו היא פרסמה בפוסט בדף הפייסבוק שלה, בו נכתב: "חיכיתי וחיכיתי עם פרסום תפריט החג כי בלב הייתה לי אולי עוד תקווה שמשהו ישתנה לטובה... אז אם בישולים הם לא הצד החזק שלכם, אבל בסטנדרטים שלכם בישולים של סבתא, אני מזמינה אתכם להצטייד במאכלים שלנו לחג".

מסעדת קודארי פועלת גם היא לקראת החג עם משלוחים ואיסוף עצמי. התפריט שלה מופיע באתר האינטרנט שלה, וניתן לבצע הזמנות בטלפון 0528281958. בדף הפייסבוק של המסעדה נכתב: "בעקבות האיסורים המובנים חשבנו המון אבל הלב לא מאפשר לנו לישון בשקט שעוד רגע אחד החג בדלת ואסור התקהלויות. כך אנו פותחים לכם את התפריט שלנו לכבוד ליל הסדר עד אליכם הביתה לשולחן שלכם. ניתן להזמין מראש עד יום שלישי הקרוב ה-7.4.2020 בשעה 10:00".

מסעדות וספקי מזון טבעוניים נוספים ממשיכים לבצע משלוחים בכל רחבי הארץ. המשיכו לעקוב אחריהם על מנת להתעדכן במיקומים הרלוונטיים, להזמין מהם ולתמוך בהם.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS