טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

משט מחאה באילת נגד הסכם נפט עם איחוד האמירויות הערביות

צוות טבעוניוז 25.2.2021

משט מחאה באילת נגד הסכם נפט עם איחוד האמירויות הערביות
צילום: איגור (איגי) פטרנקו

פעילי עמותת סיירת החוף קיימו הבוקר (חמישי) משט מחאה יחד עם תושבי אילת מול מיכלית נפט שהגיעה למפרץ וכנגד הסכם הנפט המתגבש בין חברת קצא"א (קו צינור אירופה אסיה) לבין איחוד האמירויות הערביות, שבמסגרתו עתידות לפרוק כל שנה עשרות מיכליות נפט את תכולתן במתקן קצא"א שבמפרץ אילת. במשט המחאה קראה העמותה לציבור בישראל להגיע ולמחות בשטח וברשתות החברתיות כנגד חתימת ההסכם וכנגד יישומו ולמען הגנה על הסביבה הימית.

משט המחאה התקיים היום על רקע אסון זיהום חופי הים התיכון בישראל בזפת בסוף השבוע האחרון.

ארגוני סביבה פרסמו עצומה תחת הכותרת עוצרים את הפיכת אילת ואשקלון לערי נפט וגז. בעצומה נכתב: "בעוד בעולם שואפים לעבור לאנרגיות מתחדשות, אצלנו משרדי האנרגיה והאוצר דבקים באנרגיות המזהמות של אתמול. המרדף אחר הנפט של מדינות המפרץ והאובססיה לייצא את הגז שלנו יובילו לאסון ודאי. שורה ארוכה של ארגוני סביבה התאחדו למאבק משותף ונחוש נגד כוונת הממשלה להפוך את אילת ואשקלון לערי נפט וגז באמצעות שתי תוכניות שחייבים לעצור עכשיו". נכון לזמן כתיבת שורות אלו, נאספו בעצומה מעל 3,700 חתימות.

במקביל, פתחה החברה להגנת הטבע בקמפיין שליחת מיילים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו היא קוראת לו לעצור את ההסכם בין קצא"א לאיחוד האמירויות הערביות. על פי הקמפיין, ההסכם יסכן את בריאות הציבור, את שונית האלמוגים ואת התיירות. כותרת הקמפיין היא עוצרים את הזיהום הבא בחופי הים שלנו. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, נשלחו 455 מיילים מתוך יעד של 1,000.

על פי 'גלובס', לקריאה לעצור את ההסכם מצטרפים גם 250 מדענים. המדענים מתריאים כי זליגה של נפט תפגע בשוניות האלמוגים באזור, שהן מהעמידות ומהמפוארות בעולם.

בתאריך ה-19.3.2021 מתוכננת באילת מחאת הנוער למען האקלים.

הכתבות הקודמות בפרשה:
זיהום זפת לכל אורך חופי ישראל
צו איסור פרסום על חקירת זיהום חופי הים בזפת
זיהום הזפת בחופים: החקירה והטיפול
זיהום הזפת: נאסר שיווק דגים שנדוגו בים התיכון



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS