טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

זיהום הזפת: נאסר שיווק דגים שנדוגו בים התיכון

צוות טבעוניוז 24.2.2021

זיהום הזפת: נאסר שיווק דגים שנדוגו בים התיכון
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר גלובס מדווח, כי משרדי הבריאות והחקלאות נזכרו לעצור שיווק דגים למאכל בעקבות אירוע הזפת.

כמעט שבוע לאחר תחילת אסון הזפת בחופי ישראל נזכרו היום (רביעי) משרדי החקלאות והבריאות לאסור על שיווק דגים למאכל שנדוגו בחופי הים התיכון. עם זאת, ההודעה שהוציאו המשרדים תקפה רק מרגע הוצאתה, כלומר מהיום, ואינה אוסרת על שיווק דגים שנדוגו בימים האחרונים או לחילופין מזהירה את הציבור מצריכת דגים שנדוגו בימים אלו.

בהודעת שני המשרדים, שיועדה לציבור הדייגים בים התיכון ולציבור משווקי הדגים מדיג בים התיכון, נכתב: "נוכח הזיהום הסביבתי בים התיכון, המתבטא בין היתר בכמויות הזפת המצויות בחופי הים התיכון בימים האחרונים, הרינו להודיעכם כדלקמן: הוחלט על ידי משרד הבריאות והחקלאות כי אין לשווק דגים ובעלי חיים ימיים שנדוגו בים התיכון החל מרגע זה ועד להודעה חדשה".

סמי אלעלי, דייג ודובר ארגון הדייגים, אמר בראיון לעיתון 'דבר' כי 90% מדגי הים הנמכרים בישראל מיובאים ממצריים, קפריסין, תורכיה ומדינות נוספות. במילים אחרות, דגי הים המיובאים הנמכרים בישראל מגיעים ברובם מאגן הים התיכון - אותו אזור שנאסר למכור את דגיו.

בעקבות האירועים, מגדלי הדגים נערכים להכפיל את אספקת דגי הבריכות המקומיים על מנת לענות על המחסור הצפוי בדגים. אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים, אמר: "המגדלים נערכו, כבכל שנה, לספק את צפי הביקוש לתקופת הפסח. בעקבות הודעת משרד הבריאות, אנו מעלים הילוך באופן משמעותי ופועלים להכפיל את הכמויות בכדי להבטיח שבכל בית בישראל יוכלו להנות, בשבועות הקרובים ובחג, מדג ישראלי טרי ללא חשש".

יצויין כי מי בריכות הדגים מזוהמים גם הם - בעיקר עקב צפיפות הדגים בבריכות שיוצרת ריכוז גבוה של שתן וצואה של הדגים. המצב הוא כר פורה להתפתחות מחלות זיהומיות, ויראליות ובקטריאליות. מחקר שנערך לפני מספר שנים מעיד כי חיסונים אינם יעילים על דגי בריכות עקב הזיהום. אם לא די בכך - משרד החקלאות מאשר שימוש בפורמלין לטיפול בדגים, כאשר פורמלין הוא חומר מסרטן ודאי.

בריכת דגים - סרטון

הכתבות הקודמות בפרשה:
זיהום זפת לכל אורך חופי ישראל
צו איסור פרסום על חקירת זיהום חופי הים בזפת
זיהום הזפת בחופים: החקירה והטיפול



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS