טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דיר אל-אסד: זינוק במספר הנדבקים בקורונה, המקור: בית מטבחיים

צוות טבעוניוז 16.4.2020

דיר אל-אסד: זינוק במספר הנדבקים בקורונה, המקור: בית מטבחיים
חלקי גופות של בעלי חיים בחדר הקירור של בית המטבחיים של דבאח (מקור: פייסבוק)

זינוק חד נרשם השבוע במספר הנדבקים בקורונה בכפר דיר אל-אסד שבגליל, ומקורו משגיח כשרות שביקר בין כותלי בית מטבחיים בבעלות משפחת דבאח.

על פי אתר החדשות ynet, מספר הנדבקים בקורונה בכפר שאובחנו בוודאות עלה מ-2 בשבוע שעבר ל-24 כיום. על פי 'הארץ' - מ-5 ל-23, ועל פי תאגיד השידור 'כאן' - המספר עלה בבת אחת מ-9 פי שניים. לדברי חברת מועצת הכפר שהתראיינה ל-ynet, תושבי דיר אל-אסד נמצאים בתחושת פחד ופאניקה, והחשש הוא כי מספר הנדבקים עלול להיות גבוה יותר.

מנהל בית המטבחיים אומר כי שטח המבנה הוא כ-5,000 מטרים מרובעים ובו 230 עובדים במספר מחלקות. לדבריו הוא משתף פעולה עם הנחיות משרד הבריאות, וכי המגמה היא למנוע תנועה בתוך היישוב. ראש מועצת הכפר קרא לכל החולים ולכל מי שבא במגע עם משגיח הכשרות להיכנס לבידוד. שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב מבצעים אכיפה רציפה ויום-יומית כנגד מפרי תקנות החירום והנחיות משרד הבריאות בכפר וביישובים בסביבתו. משרד הבריאות שוקל להטיל סגר על דיר אל-אסד.

יאיר שרקי, כתב לענייני דתות של חברת החדשות, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ועד העובדים של בית המטבחיים טוען כי ההנהלה מטילה את האחריות על משגיח הכשרות על מנת לחפות על הליקויים בעבודת מפעל המוות. על פי הטענות, אחד העובדים גילה כי הוא נדבק בקורונה עוד קודם לכן לאחר שעשה בדיקה ביוזמתו. העובד הודיע על כך להנהלה ונמנע מלהמשיך להגיע לעבודה, אך ההנהלה לא ערכה שינויים בנהלי העבודה.

לא ברור עדיין כיצד ההתמודדות עם המגפה תשפיע על שרשרת אספקת הבשר בישראל ובכלל זה על זמינות מוצרי בשר בחנויות ועל המשקים והמשלוחים החיים. בית המטבחיים של משפחת דבאח בדיר אל-אסד, בו נשחטים בעיקר עגלים וטלאים, הוא בית המטבחיים הגדול בישראל והוא אחראי על אספקת כ-60% (יותר ממחצית) מהבשר האדום במדינה. מלבדו, בתי המטבחיים העיקריים במדינה ה בקר תנובה - שותפות מוגבלת של המותג 'אדום אדום' בבית שאן ו-בקרנה בשר הכפר בחיפה.

מקורות:
בדיר אל-אסד טוענים: מקור ההדבקה - משגיח כשרות בבית מטבחיים
משרד הבריאות בוחן הטלת סגר על דיר אל-אסד בעקבות התפרצות קורונה ביישוב


לסגור את מתקן ההשמדה מיד

עמותת 'קירות שקופים' פתחה עצומה בפלטפורמת 'דרוב' ובו היא קוראת "לסגור את מתקן ההשמדה מיד". העמותה שילבה בדף העצומה תחקיר של עמותת 'אנימלס' מתוך בית המטבחיים משנת 2016 ובו נחשפה האלימות הקשה כלפי בעלי החיים. נכון לזמן כתיבת שורות אלו נאספו כאלף חתימות, והמספר ממשיך לעלות.

לחתימה על העצומה:
התפרצות קורונה בבית המטבחיים דבאח!! דורשים לסגור את מתקן ההשמדה מיד!


משבר כלל עולמי בתעשיית הבשר

דיר אל-אסד לא לבד. מגפת הקורונה הכניסה את תעשיית הבשר בעולם כולו למשבר:

בארצות הברית נרשם זינוק חד בשבוע האחרון במספר הנדבקים בקורונה בכמה מבתי המטבחיים הגדולים במדינה (סדר גודל של מאות עובדים), מה שהוביל לסגירה של חלקם - בין היתר של בית המטבחיים הגדול ביותר של חזירים, לדרישות מבתי מטבחיים לערוך ניקיון יסודי ולשביתות מחאה של עובדים בדרישה להעלאת משכורותיהם ושיפור תנאי עבודתם.

בבית מטבחיים בקנדה נרשמו 38 מקרים מאושרים של הידבקות בקורונה, וקיים חשש שהמספר יגדל לכמה מאות. בית המטבחיים המדובר הוא בבעלות חברת קארגיל האמריקאית, שהנהלתה החליטה לקצר משמרות, להעלות משכורות ולהטמיע אמצעי בטיחות חדשים - מה שוודאי יפגע ברווחיות החברה.

ההגבלות שהטילה סין על התעשייה המקומית פגעה קשות בשרשרת האספקה, וכך גם המצב במדינות נוספות באסיה. תעשיינים במדינה התחילו לפזול ממוצרים מן החי לכיוון מוצרים טבעוניים בריאים ובטוחים יותר.

תעשיית בעלי החיים - הכי מסוכנת לעובדים

מגפת הקורונה היא רק הבעייה האחרונה איתה מתמודדים עובדי בתי מטבחיים בארץ ובעולם באופן חמור יותר יחסית לתעשיות אחרות.

מחקר שנערך בארצות הברית בתחום הבטיחות בעבודה גילה, כי עובדי בתי מטבחיים נמצאים בסיכון להיפצע בעבודתם פי שניים מהממוצע. מחקר אחר גילה כי עובדים רבים בבתי מטבחיים סובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) ומהפרעות נפשיות נוספות, והן מובילות לאלימות ולפשע. לא מן הנמנע להבין את הקשר בין הדברים בכך שמדובר בעבודה עם כלים חדים וכלים כבדים תחת לחץ ממעסיקים להגיע לתפוקה גבוהה והעובדה כי מדובר בלקיחת חיים של בעלי חיים תמימים.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS