טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

לחצים על הכנסת להצבעה על הצעת החוק להפסקת יבוא משלוחים חיים

צוות טבעוניוז‏ 25.10.2018

לחצים על הכנסת להצבעה על הצעת החוק להפסקת יבוא משלוחים חיים
צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

לחצים כבדים מופעלים על חברי הכנסת על מנת להחזיר לסדר היום את הצעת החוק של מיקי זוהר להפסקת היבוא לישראל של בעלי חיים במשלוחים חיים.

לאחר שתם זמנו של משרד החקלאות לניסוח הצעת חוק משלו, הייתה אמורה להיערך אתמול בכנסת הצבעה טרומית על הצעת החוק המקורית של חבר הכנסת זוהר. ברגע האחרון ההצבעה ירדה מסדר היום ונדחתה לשבוע הבא. על פי הדיווחים של המעורבים בפרשה, זה היה לאחר שהופעלו על חברי הכנסת לחצים כבדים מצד היבואנים - דבאח ותנובה - ואף מצד ראש ממשלת אוסטרליה. מן המתנגדים להצעת החוק מתוך בית המחוקקים נמנה לא רק שר החקלאות אורי אריאל, אלא גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

מוקדם יותר השנה פורסמו בארץ ובעולם שני תחקירים מתוך מסעות המשלוחים החיים מאוסטרליה למזרח התיכון שחשפו צילומים קשים ביותר וגרמו לזעזוע גדול. על פי סקר שפורסם באתר החדשות ויינט, 86% מהישראלים תומכים בחקיקה להפסקת המשלוחים החיים ורוצים לראות סוף להתעללות הזאת. 60 רבנים, ביניהם חברים במועצת הרבנות הראשית, הצטרפו לגילוי דעת רבני הקורא להפסקת ההתעללות. 245 משפטנים חתמו על עצומה לפיה המשלוחים החיים כרוכים בהתעללות המנוגדת לחוק צער בעלי חיים. על רקע דברים אלו הוגשה הצעת החוק, והיא אף אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה - אישור שזכה לכינוי ניצחון גדול.

אלו הם שני התחקירים המדוברים:
אניית הבושה של אוסטרליה
תיעוד חדש ומזעזע של כבשים על אניית מוות

בדף הפייסבוק של ארגון 'ישראל נגד משלוחים חיים' נכתב: "ממשלת ישראל חשפה את ערוותה ברבים... מסתבר שהחמלה והרחמים אינם נושבים בין קירות כנסת ישראל, ככל שמדובר בצערם הנורא של בעלי החיים. האם כסף וקשרים ינצחו אמת מוסר? (...) החלטה קרה להוריד את הצעת החוק ולא להעלותו להצבעה טרומית, הרי שהיא בגידה בכל הקורבנות שהיו והינם. מעל 600,000 בקשות סליחה לא ינדפו את הסרחון שמרחף במשכן שבו היה צריך להיעשות צדק למענם."

טל גלבוע כתבה בפייסבוק: "ליצמן, אדם עם כיפה על ראשו שמצוות צער בעלי חיים אמורה להיות קודמת לכל מתעקש על ציעור בעל חי. אין להתפלא שהשר אורי אריאל, אשר תחת משרדו חוק צער בעלי חיים, הוא השר היחיד שהגיש ערר על חוק הפסקת המשלוחים החיים. מעין עולם הפוך ומעוות שכזה... הולך להיות שבוע עמוס וקשה ואנחנו בודקים את כל האופציות העומדות לרשותינו ואיך הכי נכון לפעול... 80% מהציבור בישראל ראה תיעודים ותחקירים מזעזעים מהמשלוחים החיים ואומר שהוא לא מעוניין בדבר הזה."

בדף הפייסבוק של עמותת 'אנימלס' (לשעבר 'אנונימוס') נכתב: "אנחנו מצפים מנבחרי הציבור לא להיכנע לקומץ בעלי אינטרסים, לייצג את רצון הציבור הרחב ולהשלים את הליך החקיקה עוד במושב הכנסת הנוכחי."

נשמעות טענות כי הפסקת יבוא בעלי החיים במשלוחים החיים תייקר את הבשר הטרי בישראל, אך טענה זו הופרכה בכך שהייבוא מעולם לא הוזיל אותו - מכיוון שישנם בישראל יבואנים בודדים ששולטים בשוק.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS