טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אורי אריאל הגיש ערר על הצעת החוק האוסרת על משלוחים חיים

צוות טבעוניוז 11.7.2018

אורי אריאל הגיש ערר על הצעת החוק האוסרת על משלוחים חיים
צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

שר החקלאות אורי אריאל הגיש היום (רביעי) ערר על הצעת החוק האוסרת משלוחים חיים של בעלי חיים לשחיטה, שאושרה ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה.

אורי אריאל אמר: "ביטול הובלת המקנה אינה החלטה מידתית שתוביל לעלייה במחירי הבשר בעשרות אחוזים. בנוסף, היא תוביל לפיטורין במעגל ראשון לאזרחים ישראלים רבים. לאורך כל הדרך, עומדים לנגד ענינו שני אינטרסים ברורים: מחד גיסא, הורדת יוקר המחיה ומאידך גיסא, צמצום ייבוא המקנה לארץ ושמירה על רווחת בעלי החיים".

חבר הכנסת מיקי זוהר, מיוזמי הצעת החוק, אמר: "מצער ומקומם שדווקא השר הממונה על הגנת בעלי החיים מנסה לטרפד מהלך שיכול למנוע סבל קשה ממאות אלפי בעלי חיים בשנה. ראש הממשלה וועדת השרים אמרו את דברם והביעו תמיכה חד משמעית בהצעת החוק ערכית וחשובה זו".

בדף הפייסבוק של עיתון 'הארץ' נכתב: "אורי אריאל הסתבך עם הטבעונים ועם גברת נתניהו, ממי אתם חושבים שהוא יותר מפחד כעת?" (הפוסט מקשר לכתבה באתר העיתון).

בזמן שבתוך הכנסת מתחוללת דרמה סביב הצעת החוק להפסקת המשלוחים החיים, חברי הכנסת המחוייבים לבעלי החיים יצאו לשוחח עם פעילי "ישראל נגד משלוחים חיים" בכניסה לכנסת.

תגובתה של חברת הכנסת נורית קורן, מיוזמות הצעת החוק: "לצערי בעקבות החלטת הערר של שר החקלאות אורי אריאל לא תתאפשר ההצבעה בקריאה טרומית להצעת חוק להפסקת המשלוחים החיים. אני מתכוונת לפעול בנחישות על מנת להשלים את הליך החקיקה יחד עם חברי, חבר הכנסת מיקי זוהר. אני מאמינה כי נצליח להגיע להבנות יחד עם שר החקלאות אורי אריאל שהצעת החוק הזו היא חשובה מאוד למען בעלי החיים והיא ללא ספק קונצנזוס בעם."

חברת הכנסת יעל כהן פארן, יושבת ראש השדולה למען בעלי החיים: "לאחר עבודה קשה ומאומצת החוק למניעת המשלוחים החיים עבר בוועדת השרים אלא ששר החקלאות בעצמו מונע זאת. מדובר בצעד חשוב לאכיפת חוק צער בעלי חיים בישראל ומניעת המשלוחים החיים שגורמים סבל אדיר לחיות ומסבים נזק סביבתי. כמי שפעלה רבות להשמיע את קולם של ארגוני הסביבה ובעלי החיים אני קוראת לשר למשוך את התנגדותו. המשלוחים החיים הם התעללות מנוגדת לחוק צער בעלי-חיים, ומניעתם היא החובה המוסרית שלנו."

ביקורות רבות הועלו לרשתות החברתיות נגד השר אורי אריאל. ארגונים למען בעלי חיים בישראל איחדו כוחות ויזמו מחאת חירום לתמיכה בראש הממשלה בעצירת המשלוחים החיים. המחאה מתוכננת למחר (יום חמישי) בשעה 19:30 בכיכר פריז בירושלים. מחאה נוספת תתקיים במוצאי שבת, והיא תתמקד בביקורת על שרת המשפטים איילת שקד, אשר עומדת לצידו של אריאל ומתנגדת להצעת החוק.

לקריאה נוספת:
ניצחון גדול סולל את הדרך להפסקת המשלוחים החיים

עדכון - 15.7.2018

ממשלת ישראל הודיעה רשמית היום (יום ראשון, 15.7.18), כי הערר של שר אריאל נדחה. הממשלה ממשיכה להריץ את הצעת החוק להפסקת המשלוחים החיים.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS