טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סופם של המשלוחים החיים: תם זמנו של משרד החקלאות

צוות טבעוניוז‏ 11.10.2018

סופם של המשלוחים החיים: תם זמנו של משרד החקלאות
עגל נוסע במשאית בישראל, לאחר שהגיע מאוסטרליה באונייה (ישראל נגד משלוחים חיים)

בחודש זה תם זמנו של משרד החקלאות לניסוח הצעת חוק משלו לגבי סופם של המשלוחים החיים שמגיעים לישראל.

בחודש יולי האחרון אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של חבר הכנסת מיקי זוהר להפסקת יבוא בעלי חיים במסגרת המשלוחים החיים. ההצעה הייתה אמורה לעבור מספר שינויים ולהגיע להצבעה בכנסת, בתמיכת הממשלה. על פי הצעת החוק, מדי שנה יצומצמו המשלוחים החיים ב-25% ובתוך שלוש שנים יאסרו לחלוטין. על פי סקר שפורסם ב-ynet, הצעת החוק זכתה לתמיכה ציבורית רחבה. הידיעה על אישור הצעת החוק בוועדה זכתה לשמחה רבה בקרב הארגונים והפעילים למען בעלי החיים.

מספר ימים לאחר מכן, הגיש שר החקלאות אורי אריאל ערר נגד הצעת החוק, ומנע מההצעה להגיע להצבעה בקריאה טרומית. ביקורת קשה הוטחה בשר אריאל מכל רחבי הקשת הפוליטית והתנועה למען בעלי חיים. לבסוף הוחלט, כי משרד החקלאות רשאי לנסח הצעת חוק ממשלתית עד לחודש אוקטובר. אם לא יעשה כן, תמשיך הממשלה בקידום הצעת החוק הפרטית שהגיש חבר הכנסת מיקי זוהר.

המחאה הציבורית נגד המשלוחים החיים החלה מיד לאחר שייבוא בעלי החיים לישראל התחיל בתקופת כהונתו של יאיר לפיד כשר האוצר. מוקדם יותר השנה התפרסמו שני תחקירים שחשפו את התנאים הקשים בהם מוחזקים בעלי החיים באוניות. סרטוני התחקירים הוקרנו בכלי התקשורת וברשתות החברתיות בארץ וברחבי העולם והובילו למחאה ציבורית כלל עולמית. בין היתר התקיימה הפגנה גדולה מול שגרירות אוסטרליה בישראל. ממשלות שתי המדינות לא יכלו להתעלם מהמחאה, ולצד הצהרות לכאן ולכאן ופעולות מצד ממשלת אוסטרליה נגד חברות הספנות - הגיש חבר הכנסת מיקי זוהר את הצעת החוק שלו והיא אושרה על ידי ועדת השרים לחקיקה.

כעת זוהי שעת המבחן של ממשלת ישראל ושל הכנסת - ובפרט של שר החקלאות אורי אריאל ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו - בה הם נדרשים לעשות את המעשה המוסרי, הצודק ושנתמך על ידי הציבור, ולשים סוף למשלוחים החיים.

לכתבות הקודמות בפרשה:
ניצחון גדול סולל את הדרך להפסקת המשלוחים החיים
אורי אריאל הגיש ערר על הצעת החוק האוסרת על משלוחים חיים
סיום המשלוחים החיים: משרד החקלאות רשאי לנסח הצעת חוק



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS