טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ניצחון גדול סולל את הדרך להפסקת המשלוחים החיים

צוות טבעוניוז 9.7.2018

ניצחון גדול סולל את הדרך להפסקת המשלוחים החיים
צילום: באדיבות 'ישראל נגד משלוחים חיים'

ניצחון גדול: הצעת החוק להפסקת המשלוחים החיים אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

ההצעה תעבור מספר שינויים ותגיע להצבעה בכנסת, בתמיכת הממשלה. על פי הצעת החוק, מדי שנה יצומצמו המשלוחים החיים ב-25% ובתוך 3 שנים יאסרו לחלוטין. מטעם ארגון 'ישראל נגד משלוחים חיים' נמסר: "אנחנו נמשיך לעמוד על המשמר עם שתי עיניים פקוחות, נמשיך לעקוב ולתעד, ונדאג שהמשלוחים החיים ייפסקו לחלוטין."

לדברי היוזמים, הצעת החוק נועדה "להפסיק את הסבל החמור והמיותר שנגרם למאות אלפי בעלי חיים שמיובאים לישראל במסעות קשים ואכזריים - רק על מנת להישחט בסוף הדרך". ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בדף הפייסבוק שלו, כי "חובה לעשות תיקון אמיתי לצער הגדול הזה שנגרם לבעלי החיים", וצירף צילום של עגל מהמשלוחים ששאל מעמותת 'קירות שקופים'. עיתון 'הארץ' מדווח, כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, פעלה מאחורי הקלעים לקידום החוק.

הצעת החוק הוגשה על ידי מיקי זוהר (ליכוד). הצעות חוק דומות נוספות הוגשו על-ידי חברות הכנסת נורית קורן (ליכוד), מירב מיכאלי (המחנה הציוני), תמר זנדברג (מרצ) ויעל גרמן (יש עתיד). בסך הכול חתמו על ההצעות 28 חברי כנסת מימין ומשמאל: חמשת מגישי הצעות החוק וכן שרן השכל (ליכוד), יעקב מרגי (ש"ס), יהודה גליק (ליכוד), דן סידה (ש"ס), אורן חזן (ליכוד), דב חנין (הרשימה המשותפת), חיליק בר (המחנה הציוני), אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), איתן כבל (המחנה הציוני), יעל כהן-פארן (המחנה הציוני), מיכאל מלכיאלי (ש"ס), מוסי רז (מרצ), איציק שמולי (המחנה הציוני), מירב בן-ארי (כולנו), אכרם חסון (כולנו), עמיר פרץ (המחנה הציוני), נאוה בוקר (הליכוד), יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), ציפי לבני (המחנה הציוני), יוסי יונה (המחנה הציוני) וג'מעה אזברגה (הרשימה המשותפת).

בסקר שפורסם באתר ynet מתגלה, כי:
  • 86% מהנשאלים תומכים בהצעת החוק להפסקת המשלוחים החיים במידה רבה מאוד, במידה רבה או במידה יותר מבינונית.
  • 91% מהנשאלים מסכימים עם הקביעה, כי "המשלוחים החיים הם התעללות בבעלי חיים" במידה רבה מאוד, במידה רבה או במידה יותר מבינונית.
  • 90% מהנשאלים מסכימים עם הקביעה "המשלוחים החיים מנוגדים לחוק צער בעלי חיים" במידה רבה מאוד, במידה רבה או במידה יותר מבינונית.
המהלך זכה לסיקור נרחב בתקשורת הישראלית, שכלל תיאורים מפורטים וצילומים של הגיהנום אותו עוברים בעלי החיים במשלוחים החיים:

השרים בעד הפסקת ייבוא עגלים וטלאים לשחיטה בארץ (ynet)
השרים אישרו את החוק לצמצום המשלוחים החיים לשחיטה (הארץ)
ועדת השרים תמכה בהצעת החוק להפסקת המשלוחים החיים (גלובס)
משפטנים מזהירים: משלוחי העגלים החיים מנוגדים לחוק (מעריב)
סקר: 86 אחוז בעד הפסקת ייבוא חיות לשחיטה בישראל (ynet)

המאבק נגד המשלוחים החיים התחיל מיד לאחר ששר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, ביטל את המכס על המשלוחים ובכך אפשר להם להגיע לישראל. לאחרונה פורסמו מספר תיעודים קשים מתוך המשלוחים שזעזעו את כל העולם.

הפוסט של נתניהו בפייסבוק (צילום מסך)
הפוסט של נתניהו בפייסבוק (צילום מסך)



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS