טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סיום המשלוחים החיים: משרד החקלאות רשאי לנסח הצעת חוק

צוות טבעוניוז 16.7.2018

סיום המשלוחים החיים: משרד החקלאות רשאי לנסח הצעת חוק
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

העיתון 'גלובס' מדווח, כי בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (יום ראשון) הוחלט, כי משרד החקלאות רשאי לנסח הצעת חוק ממשלתית עד לחודש אוקטובר. אם לא יעשה כן, תמשיך הממשלה בקידום הצעת החוק הפרטית שהגיש חבר הכנסת מיקי זוהר.

על פי גלובס, הצעת החוק נוסחה בשיתוף פעולה עם העמותות 'אנונימוס לזכויות בעלי-חיים' ו-'תנו לחיות לחיות'. מהעמותות נמסר: "זו תחילת הסוף של המשלוחים החיים. אנו מברכים את ראש הממשלה, השר גלעד ארדן וחבר הכנסת מיקי זוהר על הובלת התמיכה בהצעת החוק, ומודים לשרים על הבחירה בחמלה ובצדק חרף לחצים מצד בעלי אינטרסים. יש לקוות שהנחישות שהראתה הממשלה תאלץ גם את משרד החקלאות להידבר ולתמוך במתווה ההדרגתי להפסקת מסעות הייסורים".

גלובס מציין, כי במסגרת קידום הצעת החוק נשלח לשרים גילוי דעת רבני הקורא להפסקת יבוא בעלי חיים, שאליו הצטרפו 60 רבנים, ביניהם חברי מועצת הרבנות הראשית הרב יהודה דרעי, הרב רצון ערוסי והרב שמעון אליטוב וחתני פרס ישראל הרב פרופסור דניאל שפרבר, הרב פרופסור אברהם שטיינברג והרב אלי סדן. "אין זו דרכה של תורה ואין זה מן המוסר האנושי להתיר צער בעלי חיים קשה כל כך", נכתב במסמך. גילוי הגעת פורסם לאחרונה גם באתר 'כיפה' ושותף ב-'טבעוניוז'.

בנוסף לכך, חתמו 245 משפטנים על עצומה בה הם טוענים כי המשלוחים החיים כרוכים בהתעללות המנוגדת לחוק צער בעלי חיים. בין החותמים נמנים משפטנים מהבכירים בישראל, ביניהם פרופסור מנחם מאוטנר, פרופסור מיגל דויטש, פרופסור גדעון ספיר, פרופסור בועז סנג'רו, פרופסור דוד אנוך, פרופסור יפעת ביטון, פרופסור אייל גרוס, פרופסור עמנואל גרוס, פרופסור יוסי דהאן, פרופסור יואב דותן, פרופסור רות קדרי-הלפרין, פרופסור דפנה הקר, פרופסור אלון הראל וד"ר חגי ויניצקי. בין החותמים אף נמנים שותפים במשרדים מהמובילים בישראל, בהם מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ונשיץ בנרדס אמיר. ידיעה זו פורסמה לאחרונה בעיתון 'מעריב' ושותפה ב-'טבעוניוז'.

גלובס מציין גם, כי למרות המחאה הגוברת כנגד המשלוחים החיים, במחצית הראשונה של 2018 יובאו לישראל 363,456 בעלי חיים במשלוחים החיים, עלייה של 36% לעומת התקופה המקבילה ב-2017, בה יובאו 267,814 כבשים ועגלים לפיטום ושחיטה בישראל (בשנת 2017 כולה יובאו לישראל 499,265 בעלי חיים). זאת למרות ששר החקלאות אורי אריאל הצהיר מספר פעמים בעבר כי יפעל לצמצום המשלוחים החיים (ב-23.4 השר אמר: "יש כוונה לצמצם משמעותית את הובלת בני הבקר החיים מאוסטרליה לישראל"; ופרסם הצהרה דומה גם ב-2016).

לכתבה המלאה:
חוק המשלוחים החיים: נדחה ניסיון הטירפוד של אורי אריאל

לקריאה נוספת:
ניצחון גדול סולל את הדרך להפסקת המשלוחים החיים
אורי אריאל הגיש ערר על הצעת החוק האוסרת על משלוחים חיים
ראש ממשלת אוסטרליה נגד הפסקת המשלוחים החיים לישראל
וואלה: 40% מהבקר הטרי המיובא מסוכן לציבור
אניית הבושה של אוסטרליה
תיעוד חדש ומזעזע של כבשים על אניית מוות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS