טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

רונן בר ומהפכת הבשר המתורבת - ראיון

צוות טבעוניוז 26.9.2018

רונן בר ומהפכת הבשר המתורבת - ראיון

רונן בר הוא אחד הפעילים הבולטים בישראל למען בעלי חיים. בר חתום על מספר תחקירים מהמשמעותיים שהתפרסמו בשנים האחרונות בתקשורת בישראל, והוא נמנה עם מייסדי העמותה לחקלאות מודרנית, שמקדמת את פיתוח הבשר המתורבת.

כמה זמן קיימת העמותה לחקלאות מודרנית?

העמותה לחקלאות מודרנית קיימת מאז תחילת שנת 2014.

באילו דרכים מקדמת העמותה את הבשר המתורבת?

העמותה מקדמת הקמה וביסוס של חברות מסחריות בתחום, על ידי קישור החברות למשקיעים ומדענים. שלושה ממייסדי העמותה ייסדו את חברת סופרמיט, והעמותה תמכה בסופרמיט בקמפיין מימון ההמונים, חיברה אותה למדענים, משקיעים ועוד. גם חברות נוספות שקמו בישראל בתחום קשורים לפעילות העמותה ולפעילים שלה.

העמותה ערכה בשנה שעברה בטכניון כנס בינלאומי (עם כמאה משתתפים) של מדענים, יזמים, משקיעים, עורכי דין, פעילי סביבה, נציגים מחברות בשר, כל מי שמעוניין לקדם את התחום של ייצור בשר בלי שחיטה. העמותה מלווה ועוזרת לסטודנטים להיכנס ללימודים האקדמיים המתאימים, ומעבירה הרצאות באוניברסיטאות ובפני משלחות זרות על תחום הבשר הנקי.

איך אתה מתאר את ההתקדמות בפיתוח בשר מתורבת - עד עכשיו ובעתיד?

אין ספק שנעשו פריצות דרך גדולות בהתקדמות הבשר הנקי בשנים האחרונות, אבל הדרך לפנינו לא קצרה. התחום זקוק בעיקר לעוד יזמים, עוד מוחות ומדענים - שיזרימו גם כסף נוסף לתחום. בחלום שלי קידום התחום הזה הוא מאמץ עולמי כמו פיצוח הגנום האנושי בשנות התשעים. זה לא פחות חשוב, ולדעתי הרבה יותר חשוב, אבל כרגע זה מאמץ של בודדים, שאכן מתרבים עוד ועוד, כמו התאים בתרבית, אבל יש הרבה לאן לגדול. ממשלות, טייקונים, חברות טכנולוגיה ענקיות צריכות להכנס לעניינים.

החלק של החברות הישראליות משמעותי מאוד, עוד נשמע עליהן הרבה בשנים הקרובות. אמנם הן צעירות יותר מחלק ממקבילותיהן בחו"ל, אבל הן ניגשות לנושא בצורה חדשנית ושונה.

איך, להערכתך, ישפיע הבשר המתורבת על שוק המזון, כאשר מוצריו יגיעו לשוק?

הבשר המתורבת יכול, בהדרגה, לשנות לחלוטין את דרך הייצור של המזון שהעולם צורך. זה שינוי טכנולוגי, תפיסתי ולשוני עמוק, וקשה לחזות את כל הטראנזפורמציות שיגיעו אתו, אבל אחת הגדולות שבהן, לדעתי, זה שינוי היחס שלנו לבעלי החיים לטובה.

---

לקריאה נוספת:
שני שלישים מהאמריקאים מוכנים לנסות בשר מתורבת
בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים
בשר מתורבת - היכרות עם תעשיית העתיד



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS