טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

המשלוחים החיים - לאן?

דודי שטרן 18.7.2018

המשלוחים החיים - לאן?
צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

הפעילים למען בעלי החיים בישראל ובמיוחד הפעילים למען הפסקת המשלוחים החיים עברו טלטלה רגשית בתקופה האחרונה.

הצעת החוק לסיום המשלוחים החיים אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, ועדה עם השפעה מכרעת על הכנסת. האישור תואר כלא פחות מניצחון גדול. למרות זאת - לא ברור אם בסופו של המהלך תגיע הפרקטיקה אל סיומה. אמנם הממשלה הכריזה כי היא דחתה את הערר של שר החקלאות אורי אריאל, אך היא נתנה לו אפשרות לנסח הצעת חוק בעצמו. למעשה, אנחנו עדיין לא יודעים מה יכריע את הכף - הצו המוסרי או שיקולים כספיים קרים?

איך שהיא לא תסתיים, והלוואי והיא תסתיים בהפסקתם של המשלוחים החיים, עצם הפרשה מקדמת את המאבק למען בעלי החיים צעד גדול קדימה. עצם הדיון בממשלה בהפסקת המשלוחים היא הישג של הפעילים הנאבקים להשגת המטרה. הצלחנו לייצור דיון ציבורי שבכלל לא היה קיים עד לפני שנים בודדות. שומעים אותנו. מתייחסים אלינו. אנחנו מהווים כוח פוליטי. תעשיית בעלי החיים איננה כבר מובנת מאליה, אלא שנויה במחלוקת - וזהו השלב הראשון בדרך להפיכתה לבלתי לגיטימית לחלוטין.

אמרתי שנויה במחלוקת? אנחנו כבר הרבה אחרי זה: 86% מהנשאלים בסקר של ynet תומכים בהצעת החוק. 91% מהם מבינים שהמשלוחים החיים הם התעללות בבעלי חיים. זהו הישג תודעתי פנומנלי. משמעות הדבר היא שרבים מאוכלי הבשר מבינים את משמעות העניין. זאת, כמובן, בנוסף לעובדה כי זהו שיקול מכריע להחלטתן הסופית של הממשלה ושל הכנסת. השיקולים הכספיים הקרים מתנגשים הן עם הצו המוסרי והן עם דעת הקהל. דעת הקהל הזאת איננה מוגבלת למיעוט הזוי, אלא לרוב המכריע בציבור הישראלי.

כאשר פעילים למען בעלי חיים מנסים לשכנע אנשים לעבור לטבעונות, אחת התגובות שהם מקבלים היא שאין חוק האוסר צריכת מוצרים מן החי. אז הנה, יש ניסיון לחוקק חוק בנושא, חוק שיאסור את אחת הפרקטיקות האכזריות בתעשייה. אם החוק יעבור מה טוב, ואם לא - זה רק יחזק את הטענה, כי אל לנו להמתין שחוק יאסור עלינו לפגוע בבעלי חיים, ושעלינו להפסיק ביוזמתנו לקיים את התעשייה הגיהנומית הזאת. לכסף יש כוח כל כך גדול - ולכן עלינו לעצור את התעשייה במקום הכי רגיש: בכיס.

אין מנוס: מוסר ההשכל מכל הסיפור הזה הוא לעבור לטבעונות.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS