טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דיון ציבורי סביב נאומו של חואקין פיניקס בטקס האוסקר

צוות טבעוניוז 16.2.2020

דיון ציבורי סביב נאומו של חואקין פיניקס בטקס האוסקר

נאומו של חואקין פיניקס בטקס האוסקר אודות פרקטיקות תעשיית החלב הדהד בעולם כולו ועורר דיון ציבורי ותגובות בכל רחבי תבל.

על פי ההערכה, כ-30 מיליון בני אדם מכל רחבי העולם צופים בטקס האוסקר.

שירי רז, מטפלת מוסמכת מטעם משרד הבריאות, כתבה בעיתון 'הארץ' אודות שינוי מודל המיניות הגברית של התרבות המערבית, בטור שכותרתו חואקין פיניקס לא לבד: יותר ויותר גברים סקסים בוחרים בטבעונות. לטענתה, "טבעונות היא מודל הגבריות החדש של המאה ה-21... כאשר גבר בוחר בטבעונות, לא רק מטעמי בריאות, הוא מבטא חשיבה עצמאית, מודעות ורגישות לבעלי חיים ולעולם. אלו הן תכונות של מנהיגות, של אומץ ושל ביטחון אשר נחשבו מאז ומעולם כתכונות בעלות סקס אפיל גבוה".

באתר החדשות Vox התפרסם טור דעה של כותבת בכירה שלו, קלסי פייפר, בו היא כתבה: "איננו מדברים מספיק אודות סבלם של בעלי החיים, ולכן נאומו של חואקין פיניקס חשוב... כשהוא מדבר על זכויות בעלי החיים באותו משפט יחד עם חוסר שוויון מגדרי, גזענות, זכויות קווירים וזכויות ילידים - הוא נותן לבעלי החיים את אותה חשיבות שהוא נותן לבני אדם".

אלוף מרוצי המכוניות והאקטיביסט הטבעוני לואיס המילטון הילל את פיניקס על נאומו ואמר: "חואקין פיניקס סלל את הדרך לעולם כולו, והוא נתן דוגמה מעולה. אני גאה ואסיר תודה על כך שישנם אנשים כמוהו, שמשתמשים בפרסום ובהצלחה שלהם על מנת לדבר על טובת הכלל".

השחקנית, הבמאית, המפיקה והתסריטאית לינה דנהאם ('בנות') צייצה בחשבון הטוויטר שלה, תוך שהיא משתפת את סרטון נאומו של פיניקס: "ובכן, זה סוף סוף קרה: אני מאמינה כי חואקין פיניקס העביר אותי לטבעונות".

מנחת הטלוויזיה והשחקנית אלן דג'נרס צייצה: "זה היה נאום אמיץ היישר מליבו של חואקין פיניקס. תודה, חואקין".

השחקן הטבעוני, הזוכה הטרי בפרס האקדמיה, חטף גם ביקורת. מי שהשמיע אותה היו לא אחרים מאשר רפתני מדינת ויסקונסין שבארצות הברית, שפרנסתם נפגעה קשות עוד לפני השמעתו של הנאום המדובר. אתר החדשות Milwaukee Journal Sentinel ראיין מספר רפתנים, שגוננו על משלח ידם. אתר חדשות האוכל The Takeout דיווח על הראיון וסיכם את דבריהם במשפט אחד: "חואקין פיניקס לא יודע כלום על פרות או על הפקת חלב, ועדיף שישתוק".

פיניקס קיבל, כמובן, הרבה תגובות נוספות ברחבי הרשתות החברתיות, בעדו ונגדו. אתר החדשות Today כתב כי הנאום 'עורר ויכוח אודות רווחתם של בעלי החיים'.

יש לציין כי אונס בעלי חיים ('הזרעה מלאכותית'), הריגתם, הפרדה בין אמהות לצאצאים, כליאה ושינוע בתנאים מחפירים ופרקטיקות אכזריות נוספות הם דבר שבשגרה בתעשיית בעלי החיים, ובלעדיהם התעשייה בכלל לא תוכל להתקיים.

למידע נוסף:
ניצול מיני כרוני של פרים ופרות בתעשיית החלב - הסבר
תעשיית החלב - הסבר של 5 דקות
חלב מגואל בדם
קירות שקופים







טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS