טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

חואקין פיניקס עשה היסטוריה בטקס האוסקר

צוות טבעוניוז 11.2.2020

חואקין פיניקס עשה היסטוריה בטקס האוסקר
חואקין פיניקס, כפי שצולם בזמן הטקס

השחקן הטבעוני חואקין פיניקס נתן נאום מרגש שסבב סביב בעלי החיים כאשר קיבל את פרס האקדמיה בטקס האוסקר.

פיניקס קיבל את פרס השחקן הטוב ביותר עבור תפקידו בסרט 'ג'וקר' בטקס שהתנהל ביום ראשון בערב (שעון לוס אנג'לס, ולפי שעון ישראל - בלילה בין ראשון ושני). השחקן דיבר על דיכוי של מגוון רחב של אוכלוסיות ועל אחריותו לנצל את תפקידו כיידוען על מנת להשמיע את קולם של חסרי הקול.

לקול תשואות הקהל הוא אמר: "חוסר שוויון מגדרי, גזענות, זכויות להט"בים, זכויות בני מיעוטים וזכויות בעלי חיים - בכל המקרים מדובר במאבק נגד חוסר צדק. מדובר במאבק מאמונה כי אומה אחת, עם אחד, גזע אחד, מגדר אחד או מין ביולוגי אחד - יש לו זכות לבעול, לשלוט לנצל ולעשוק חסרי ישע".

משם המשיך פיניקס והתמקד בפרקטיקות תעשיית החלב על מנת להדגיש שכל תעשיות בעלי החיים - לא רק תעשיית הבשר - הם אכזריים מטבעם. הוא אמר: "התנתקנו לגמרי מהעולם הטבעי... נדמה לנו שיש לנו זכות להזריע פרה, וכשהיא יולדת - לגנוב לה את התינוק, למרות בוכה מייסורים באופן ברור. לאחר מכן אנו לוקחים לה את החלב - שמיועד לעגל שלה, על מנת לשים בקפה או בדגני הבוקר".

השחקן הטבעוני הציע פתרונות על מנת להתקדם לעולם שוויוני יותר דרך חדשנות אנושית. בהקשר הזה הוא אמר: "אנחנו פוחדים משינוי כי אנחנו פוחדים שעלינו לוותר על משהו ולהקריב אותו, אבל בני אדם הם יצירתיים ובעלי כושר המצאה. כשאנחנו משתמשים באהבה וחמלה כעקרונות המובילים שלנו, אנחנו יכולים לפתח וליישם שינוי שיועיל לכל הייצורים בעלי התודעה וגם לאיכות הסביבה".

בסוף נאומו ציטט חואקין פיניקס שיר של אחיו, ריבר פיניקס: "רוץ אל הישועה באהבה, והשלום יבוא בעקבותיך".


השחקן זוכה האוסקר אמנם הצליח להשפיע על מספר אירועים הוליוודיים שנערכו בחודש האחרון להיות טבעוניים, אך המסיבה שנערכה לאחר טקס פרסי האקדמיה הגישה גם מוצרים מן החי. כאשר המלצר הציע לו המבורגר בשרי - הוא הניף שלט עליו היה כתוב: "בחרו בטבעונות. זה לא טרנד חולף, זה העתיד". לאחר מכן יצא חואקין פיניקס עם ארוסתו, רוני מאנה, טבעונית גם היא, למסעדה ואכלו המבורגר טבעוני.

בראיון לאתר חדשות הטבעונות PLant Based News אמר פיניקס בן ה-45, כי הוא טבעוני מזה 42 שנים. כשנשאל מה גרם לו להיות אקטיביסט בזמן האחרון הוא אמר שהוא פועל כבר זמן רב, אך הפרסום לו הוא זכה לאחרונה העלה את הפעילות שלו לכותרות, והוא ניצל את ההזדמנות להשמיע את קולם של בעלי החיים ולקשר בין טבעונות לאיכות הסביבה.

לקריאה נוספת:
חואקין פיניקס מדבר על תעשיית בעלי החיים בטקס גלובוס הזהב הטבעוני
טקס פרסי גילדת שחקני המסך יהיה טבעוני גם הוא
מסיבת קדם-אוסקר תהיה טבעונית
אירועי טקס האוסקר יהיו טבעוניים ברובם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS