טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

לונדון: אוניברסיטה אוסרת על צריכת בשר בקר בתחומה

צוות טבעוניוז 13.8.2019

לונדון: אוניברסיטה אוסרת על צריכת בשר בקר בתחומה
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

החל מהחודש הבא, יוסרו כל מוצרי בשר הבקר מהחנויות ומבתי הקפה בקמפוס אוניברסיטת גולדסמית'ס בדרום מזרח לונדון.

כך הוחלט על ידי ראשת האוניברסיטה פרנצ'ס קורנר, שנכנסה לתפקיד בתחילת החודש, על מנת להילחם בשינויי האקלים. בנוסף, על הסטודנטים יוטל קנס של עשרה פאונדים במקרה וייתפסו עם בקבוקי מים או כוסות פלסטיק חד פעמיים על מנת לעודד את אי השימוש במוצרים אלו. יתרה מכך, האוניברסיטה הציבה פאנלים סולאריים ותציב נוספים בעתיד על מנת לספק לקמפוס אנרגיה נקייה. שינויי האקלים וחומרתם ייכנסו לתכנית הלימודים.

לפני כן כיהנה קורנר כראשת המכללה לאופנה בלונדון, כשהיא מגדירה את עצמה כמעצבת אקטיביסטית ומובילה עיצובים מוסריים. היא אף התנגדה לשימוש בפרווה מלאכותית, בטענה שהיא משמרת את תרבות הפרווה האמיתית כמקובלת.

לדבריה, "ההכרזה על משבר האקלים לא יכולה להיות לריק... לא ניתן להתעלם מהקריאה העולמית הגוברת לארגונים לקחת ברצינות את אחריותם לעצירת שינויי האקלים. למרות שרק הגעתי לגולדסמית'ס, ברור לי כי אנשי הצוות והסטודנטים דואגים בלהט לעתיד סביבתנו והם נחושים להוביל את השינוי שעלינו לעשות על מנת להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו באופן משמעותי ובמהירות".

האיסור על צריכת בשר בקר קיבל שבחים מפעילים בנושא שינויי האקלים אך גם ביקורת מצד התעשייה. סטיוארט רוברטס, סגן נשיא איגוד החקלאים הבריטי טען, כי "זהו חוסר הבנה לגבי ההבדל בין בקר בריטי לבין בקר מארצות אחרות". לדבריו, האיגוד מעודד מוסדות ציבוריים כגון בתי ספר ואוניברסיטאות לצרוך מוצרי מזון מתוצרת מקומית. "בלימת שינויי האקלים היא אחד מהאתגרים הגדולים של ימינו, אך איסור על מוצר צריכה בודד זוהי גישה פשטנית ביותר". לטענתו, פליטת גזי החממה מתעשיית הבקר הבריטית קטנה פי 2.5 מהממוצע העולמי.

גולדסמית'ס היא האוניברסיטה האחרונה בשורה ארוכה של אוניברסיטאות בבריטניה ששינו את התפריט שלהן על מנת להקטין את טביעת הרגל הפחמנית שלהן. קיימברידג' הפסיקה להגיש בשר בקר וכבש כבר בשנת 2016 ובמקום זאת היא מקדמת מזון טבעוני. באוניברסיטאות אלסטר ומזרח אנגליה ובמספר מכללות באוקספורד ובקיימברידג' מקיימים ימי שני ללא בשר. אוניברסיטאות אחרות מעודדות הפחתה בצריכת הבשר בדרכים שונות.

פעילה בריטית בארגון גרינפיס אמרה בתגובה: "אנו מעודדים מכך שמוסד מכובד כמו אוניברסיטת גולדסמית'ס לא רק מצהיר הצהרות אלא גם פועל."

מקורות:
University chief bans all beef from campus in fight against 'climate change emergency'
University bans hamburgers 'to tackle climate change'

לקריאה נוספת:
דוח חדש: עלינו לעבור לטבעונות על מנת להציל את העולם
אוניברסיטת הרווארד פותחת מסלול שמלמד איך להילחם למען בעלי חיים

כתבות נוספות במדור איכות הסביבה.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS