טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

נאסד''ק: מניית ביונד מיט יכולה בקלות לעלות הרבה מעבר ל-100 דולר

לוק לנגו 2.6.2019

נאסד''ק: מניית ביונד מיט יכולה בקלות לעלות הרבה מעבר ל-100 דולר
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר האינטרנט של נאסד''ק, הבורסה לניירות ערך מוול סטריט, פרסם ביום שישי טור דעה מחמיא מאוד אודות מניית ביונד מיט והחברה עצמה. הטור נכתב על ידי לוק לנגו, יועץ השקעות ואיש חדשות שוק המניות. הטקסט נכתב כאשר שווי המנייה סבב סביב ה-97.5 דולר. נכון להיום, יום ראשון ה-2.6.2019, שווי המנייה סובב סביב ה-104 דולר. וזהו הטור בתרגום חופשי:

וול סטריט התאהב בענקית הבשר מן הצומח, ביונד מיט, כבר מהיום הראשון בו היא נסחרה בבורסה. ההערצה לא הפסיקה מאז. הנפקת החברה הייתה הצלחה מסחררת, עם העלייה הגדולה ביותר ביום הראשון שלה מאז המשבר הכלכלי ב-2008.

ערכה של מניית ביונד מיט המשיך לעלות גם לאחר מכן, וכיום הוא גבוה ב-290% מהערך ההתחלתי שלה בעת ההנפקה לפני כחודש. במלים אחרות, שוויה של החברה גדל פי ארבע תוך חודש. זה מטורף. אנשים ישאלו את עצמם באופן טבעי: האם זו בועה?

אני לא חושב שזו בועה. אמנם המנייה מאוד יקרה בהתייחס לפרופיל הפיננסי של החברה, אבל זה לא העניין כשמשקיעים במנייה בצמיחה. העניין בהשקעה במניה בצמיחה הוא לצפות את עתיד השוק ולראות כמה גדולה יכולה החברה (והמנייה) להיות. כשעושים את זה עם ביונד מיט, מבינים שהחברה נמצאת בדרכה להיות מאוד גדולה. כשעושים את החשבון, יסודות הצמיחה לטווח רחוק תומכים בתחזית שאומרת כי המנייה תהיה שווה מעל 100 דולר לפני סוף שנת 2019.

שיגעון ביונד מיט איננו בועה. בטווח הרחוק - זוהי התחלה של משהו גדול.

משקיעים לא חייבים למהר להשקיע במנייה היום. המנייה הגיעה רחוק מאוד מהר מאוד וטרם חוותה נפילה גדולה, אך כשהנפילה הגדולה תקרה - זו תהיה הזדמנות פז לקנות מנייה מנצחת בהנחה.

הסיפור מאחורי הגידול בשווי המנייה הוא מאוד פשוט:

צרכנים רבים מאוד עוברים מתזונה הכוללת מוצרים מן החי לתזונה על בסיס צמחים. באופן כללי, זוהי תוצאה של מודעות הולכת וגוברת של הצרכנים לבריאות האדם, לטובתם של בעלי החיים ולשינויי האקלים - המבוססת על מחקרים שמוכיחים את ההשפעה השלילית של צריכת מוצרים מן החי על שלושת הדברים הללו.

צרכנים מכל הסוגים (אוהבי בעלי חיים, שוחרי בריאות ושוחרי איכות הסביבה) מחליפים מוצרים מן החי במזון מן הצומח, והם גרמו לכך שמכירות מוצרים מן הצומח גדלו ב-17% בארצות הברית בשנה שעברה - ונמצאות בגידול דו-ספרתי כבר מספר שנים.

"בשר" מן הצומח הוא הטרנד החדש בשוק המוצרים הצמחיים. המוצרים בקטגוריה הזו טובים מספיק על מנת להחליף מוצרי בשר מן החי. בארצות הברית לבדה חוו מוצרים אלו גידול של 23% במכירות, והגידול צפוי להימשך גם בעתיד. "בשר" מן הצומח מהווה פחות מאחוז אחד ממכירות בשר בארצות הברית ופחות מחצי אחוז ממכירות בשר בעולם כולו. עד שנת 2030, שוק הבשר העולמי צפוי לגדול מ- 1.4 טריליון דולר בשנה ל-1.6, אך חלקו של ה"בשר" מן הצומח צפוי לגדול לכ-10% ממנו.

ביונד מיט היוותה 6% משוק ה"בשר" מן הצומח בארצות הברית בשנת 2017, ובשנת 2018 חלקה גדל ל-12%. בשנת 2019 ביונד מיט צפויה להגיע ל-15-20 אחוזים. בשוק הבינלאומי מהווה החברה פחות מאחוז אחד, אבל חלקה הולך וגדל. כמובן שחלקה של החברה בשוק יהיה מושפע בטווח הרחוק מתחרות מוגברת מצד המתחרים, אך העובדה שביונד מיט היא מבין החברות הראשונות בשוק היא יתרון גדול.

אני לא חושב שעכשיו זה הזמן הטוב ביותר להשקיע במניות של ביונד מיט. אני מאמין כי על המשקיעים לחכות לפרסום דו"ח הרווחים של החברה, לראות איך השוק יגיב למספרים, ואז לקנות מניות אם המחירים יירדו.

לכתבה:
Beyond Meat Stock Easily Could Rally Above $100

עקבו אחרי המנייה בזמן אמת בדף שלה באתר נאסד"ק:
BYND Stock Quote - Beyond Meat, Inc. Common Stock Price

לקריאה נוספת:
ביונד מיט תקים מפעל ראשון באירופה
בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים
ריצ'רד ברנסון: עולם ללא בשר תוך 30 שנה
מומחים: תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS