טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סטייק טבעוני בהדפסת תלת מימד ייצא לשוק בקרוב

צוות טבעוניוז 28.11.2018

סטייק טבעוני בהדפסת תלת מימד ייצא לשוק בקרוב
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

סטייק טבעוני בהדפסת תלת מימד - זה כבר לא חלום: סטארט אפ ישראלי בשם Jet-Eat טוען כי הצליח לפתח מוצר עם טקסטורה של בשר בעזרת מרכיבים צמחיים.

מייסד החברה, אשחר בן שטרית, טוען שהמוצר ייצא לשוק עד 2020. לדבריו, המוצר יהיה עשוי מרכיבים טבעיים ובריאים וזאת מבלי להתפשר על הטעם ועל החוויה. החברה ממוקמת בנס ציונה, מועסקים בה חמישה עובדים, ובימים אלו היא מגייסת הון.

החברה מפתחת את המוצרים שלה בשיתוף פעולה עם הטכניון ונעזרת במעבדות המכון הטכנולוגי. לאחרונה היא לקחה חלק בתכנית של המכון האירופאי לחדשנות וטכנולוגיה וזכתה ב-68 אלף דולר בתחרות שהתקיימה במסגרת התכנית.

אתר חדשות הטכנולוגיה הישראלי NoCamels, שסקר את הסטארט אפ ואת הפיתוח שלו, ציין את התחזית של האו"ם כי עד שנת 2050 התעשייה במתכונתה הנוכחית לא תצליח לעמוד בביקוש העולמי לבשר מסיבות אקולוגיות, וכי שילוב של גורם זה עם הגורם הבריאותי הוא מה שהוביל ליוזמת פיתוח המוצר החדשני.

האתר מציין גם כי ישנם חברות וארגונים נוספים בארץ ובעולם שמפתחים מזון חדשני בהדפסת תלת מימד, וזאת בנוסף לפיתוח בשר מתורבת שנמצא בתקופה זו בשיאו. בכנס בנושא בשר מתורבת שהתקיים בתל אביב ביולי האחרון הוזכרה התחזית המדוברת של האו"ם כגורם מניע לפיתוח, בנוסף לגורם הבריאותי.

באתר החברה נכתב: "האוכל שאנחנו אוכלים הורס את כדור הארץ ואת הבריאות שלנו. 15 קילוגרמים של תבואה נדרשים על מנת לייצר קילוגרם אחד של בשר בקר. שליש מתוצרת המזון העולמית נזרקת לפח. על מנת להאכיל את אוכלוסיית העולם שצפוייה להיות בשנת 2050 עלינו להכפיל את קצב ייצור המזון. למה אנחנו עדיין צריכים לגדל פרה בשביל לאכול המבורגר או לגדל חיטה בשביל להכין לחמניה? אנחנו יכולים להדפיס את מונה ליזה, הגיע הזמן שנתחיל להדפיס גם את האוכל שלנו."

לכתבה המלאה:
Israeli Startup Jet Eat Wants To Replace Meat With 3D Printed Vegan Steaks

בתגובה לכתבה כתב השחקן ושדרן הרדיו אלכס אנסקי: "קראתי בעניין והסתקרתי עד הגג. מבקש להיות מוזמן על ידכם למעבדה או למפעל עם מר בן שיטרית לראיון בגלי צהל." ביתו, עיתונאית האוכל ושופטת 'מאסטר שף' מיכל אנסקי, הצהירה לאחרונה בפוסט בבלוג שלה כי התחילה בשינוי משמעותי באורח החיים שלה בדרך למעבר לטבעונות.

אתר החברה:
Jet-Eat - Printed Food of the Future

לקריאה נוספת:
בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים
ריצ'רד ברנסון: עולם ללא בשר תוך 30 שנה
פרנסיס מלמן: בעוד 30 שנה לא נאכל יותר בעלי חיים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS