טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אימפוסיבל בורגר: בשר בעלי חיים ייעלם תוך 17 שנים

צוות טבעוניוז 20.9.2018

אימפוסיבל בורגר: בשר בעלי חיים ייעלם תוך 17 שנים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

פאט בראון, מייסד אימפוסיבל בורגר, נאם בכנס של Good Food Institute ואמר: עד שנת 2035 לא יהיה יותר בשר שנשחטו בשבילו בעלי חיים.

אימפוסיבל בורגר, כמו המתחרה שלה - ביונד מיט - שואפת לחסל את תעשיית בעלי החיים מבלי לשנות את ההרגלים של הצרכנים. שתיהן מוכרות את אותם מוצרים שהצרכנים רגילים אליהם, רק שהמוצרים עשויים מצמחים במקום מבעלי חיים. בראון אמר: "תן להם בשר, תן להם חלב, רק תייצר אותם מצמחים. תעשה שזה יהיה טעים וזול, והם יקנו."

הכנס, שהתקיים בתחילת ספטמבר בעיר ברקלי, קליפורניה, עסק הן במוצרים טבעוניים והן בבשר מתורבת. לעומת ההמבורגר הצמחי שרק מחקה בשר (גם אם בצורה משכנעת מאוד), המבורגר מבשר מתורבת עשוי מבשר אמיתי - אלא שבשר מתורבת עדיין יקר מאוד. המבורגר מבשר מתורבת של Memphis Meats עולה כיום אלף דולר ליחידה. מייסד Memphis Meats, אומה ולטי, העדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה ואמר, כי ההמבורגר הראשון שאי פעם יוצר מבשר מתורבת עלה מיליון דולר - כלומר, מחירו ירד פי אלף תוך שש שנים.

ג'וש טטריק מחברת המוצרים הטבעוניים Just (שנקראה בעבר 'המפטון קריק') אמר בכנס, כי התחזית לסופה של תעשיית בעלי החיים תתגשם עוד קודם - תוך 10 עד 15 שנים. החברה מייצרת מוצרים צמחיים שכבר נמצאים כיום בחנויות, כמו מיונז טבעוני, והיא עוסקת גם בפיתוח בשר מתורבת.

בעקבות עלייתם של המוצרים הטבעוניים החדשים, תעשיית בעלי החיים נלחמת על בלעדיות על המילה 'בשר', בין היתר באמצעות חקיקה. תעשיית המוצרים הטבעוניים נלחמת בחזרה. אלא מה - תעשיית בעלי החיים עלולה למצוא את עצמה בצרה - אם יוחלט לציין ביתר פירוט את המרכיבים של מוצרי בשר - כמו עור, נוצות, מקורות, איברים פנימיים וכולי.

לכתבה המלאה:
Impossible Burger predicts animal meat will be off the menu in 17 years

פאט בראון וג'וש טטריק הם לא הראשונים שמפרסמים תחזית כזו. פול קואטרקסס, מנכ"ל בנק ההשקעות Aquaa Partners הבריטי, אמר כבר לפני כשנה כי בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים. המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון מנבא עולם ללא בשר תוך 30 שנה. בכנס שהתקיים בסוף 2017 בסקוטלנד אמרה יועצת לענייני קיימות תעשיית בעלי החיים כי תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים.

בינתיים, בישראל, התראיין רונן בר - מייסד 'העמותה לחקלאות מודרנית' - למגזין 'גלריה', וכינה את הבשר המתורבת 'המהפכה החקלאית השנייה'. לדבריו: "ככל שהתודעה תהיה רגישה יותר לסבל של האחר, וככל שהטכנולוגיה תאפשר לאנשים לממש בקלות רבה יותר את הערכים שנובעים מהרגישות הזאת, כך נגיע במהרה לעולם עם הרבה פחות סבל. אני לא חושב ששינוי יסודי יכול לקרות בלי קפיצת דרך תודעתית ובלי קפיצת דרך טכנולוגית במקביל". בר סיכם את הראיון בכך שהאינטרס הטבעוני מאחורי קידום בשר מתורבת הוא "מאוד פשוט: לסגור את המשחטות".



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS