טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

משרד החקלאות מעכב את העלאת מחיר החלב הגולמי

צוות טבעוניוז 2.7.2018

משרד החקלאות מעכב את העלאת מחיר החלב הגולמי
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר החדשות ynet מדווח, כי הוועדה הקובעת את מחיר החלב הגולמי שהרפתות מוכרות למחלבות החליטה על ייקורו. עם זאת, משרד החקלאות לא יפרסם ברשומות את העלאת המחיר.

ועדת היישום, שחבריה קובעים את מחיר החלב למחלבות, החליטה להעלות מהבוקר את מחיר המטרה של החלב ב-8.25 אגורות - שיעור גבוה מהמצופה - ל-203.67 אגורות. עם זאת משרד החקלאות לא יפרסם ברשומות את העלאת המחיר עד לדיון בבג"ץ בעניין מחיר החלב, בעקבות עתירה שהגישה חברת טרה. שר האוצר עדיין לא אישר למחלבות לייקר את מוצרי החלב שבפיקוח.

הנפגעת העיקרית מכך היא תנובה, שלטענתה הפסידה כבר 150 מיליון שקל. גם שטראוס נפגעת מכך, למרות שיש לה מעט מוצרים מפוקחים. עם זאת ייקור המוצרים המפוקחים (כגון חלב בקרטון ובשקית, חמאה, שמנת חמוצה ומתוקה, גבינה לבנה, גבינות צהובות עמק וגלבוע במעדניה, ואשל) מאפשר לחברות להעלות גם את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים.

במשרד החקלאות אמרו ל-ynet שהחלטת הוועדה לא הגיעה למנכ"ל המשרד, וכשתגיע הוא יבדוק אם ההחלטה על העלאת המחיר נעשתה כחוק. הרפתנים אומרים מנגד, כי הם יחלו לגבות את המחיר החדש, משום שלפי הייעוץ המשפטי שהם קיבלו, הם לא צריכים את חתימת מנכ"ל משרד החקלאות כדי להעלות את המחיר על פי חוק. במחלבות אמרו ל-ynet שאם המחיר ימשיך לעלות בלי ששר האוצר משה כחלון יחתום על הצו לייקור המוצרים שבפיקוח, המחלבות עשויות להפסיק או להפחית את ייצור המוצרים המפוקחים, או לעכב בכוונה את התשלום לחקלאים.

לכתבות המלאות:
משבר מחירי החלב: טרה עתרה לבג''ץ
משרד החקלאות החליט לא לייקר את החלב הגולמי עד הדיון בבג''ץ

---

אתר ynet מדווח גם כי במקביל, בבקשה לתביעה ייצוגית נגד תנובה נטען, כי בשנים 2011-2008 היתה לתנובה רווחיות עודפת על שמנת חמוצה, חמאה ועמק במעדנייה, האסורה על מונופול. השופט מינה רואה חשבון מטעמו לבדיקה וקבע תנאי סף: אם הרווחיות התפעולית היתה מעל 20% אפשר יהיה לאשר את התביעה כייצוגית. כיוון שהרווחיות היתה מתחת ל-20% - המבקש נאלץ להסתלק מהתביעה.

לכתבה המלאה:
נדחתה בקשה לייצוגית נגד תנובה: לא הוכח שמכרה ביוקר מוצרי חלב בפיקוח

---

לקריאה נוספת:
חלב תנובה: רווח תזרימי בצניחה של 14.1%
תנובה מגדילה את השקעתה במוצרים טבעוניים
תנובה משקיעה שלושה מיליון שקלים בהשקת מוצרי טופו
תנובה הורידה את שיעור החלב בשוקו
האוטו שלנו גדול וירוק



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS