טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גלובס: צריך לב של אבן כדי להישאר אדיש למבטיהם האומללים של בעלי החיים

צוות טבעוניוז 14.5.2018

גלובס: צריך לב של אבן כדי להישאר אדיש למבטיהם האומללים של בעלי החיים
(צולם ברפת בקיבוץ גבים - אפריל 2016)

בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר חדשות הכלכלה 'גלובס' נכתב על כך שתעשיית בעלי החיים עתידה להיעלם, ומודגש בה האכזריות ובעיית הקיימות שבתעשייה זו.

הכתבה, שכותרתה היום שבו ייעלמו הפרות, פותחת במלים אלו: "זה אולי לא יקרה בעשור הקרוב, ואולי גם לא בעשרים השנים הבאות, אבל כל הסימנים בפוד-טק מראים שהאנושות הולכת לקראת עולם ללא בשר המופק מבעלי חיים. מה יהיה במקום? מוצרים משודרגים מהתפריט הטבעוני, בשר אמיתי שגודל במעבדה וחלבונים שיופקו מזבובים ומחגבים. הצצה לתעשייה הישראלית שמפתחת את התחליפים".

הכתבה מספרת על הקמפיין של עמותת 'ויגן פרנדלי' שעלתה לקראת יום העצמאות (בבקשה אל תאכלו אותי) ועל הקמפיין נגד המשלוחים החיים שרץ בימים אלו על אוטובוסים בתל אביב. הכתוב מציין: "צריך לב של אבן כדי להישאר אדיש למבטיהם האומללים של הטלה, האפרוח והעגל שננעצים בנו בשבועות האחרונים מעל גבי שלטי חוצות וכרזות גדולות שמודבקות על אוטובוסים... אם משהו מרוח החג שלכם נחרב בגללו, הוא כנראה הצליח".

בהיבט האקולוגי נכתב: "בעיות נסתרות יותר מהעין כוללות בזבוז משאבי קרקע (70% מהשטח החקלאי בעולם משמש לגידול חיות); פליטות משמעותיות של פחמן דו חמצני; זיהום של הקרקע ושל מקורות מים; יצירת כמויות אדירות של זבל אורגני; הפרת האיזון האקולוגי באוקיינוסים בגלל דיג יתר, וכמובן גם העובדה שהרוב המכריע של החיות שאנו מגדלים וזוללים מפוצצות בהורמונים ובאנטיביוטיקה. כשמחברים את כל המידע הזה לתחזית שעל פיה כבר ב-2050 יחיו על פני כדור הארץ 9 מיליארד בני אדם ושעקב כך צפוי מחסור במזון בכלל ובחלבון בפרט, ברור שמשהו צריך להשתנות."

הכתבה מפרטת על התפתחות שוק הבשר המתורבת ומראיינת את מייסדי החברות הישראליות SuperMeat ו-Aleph Farms. בנוסף, מתראיין לכתבה נציג של חברה שמפיקה חלבון מזחלי זבובי פירות. לטענתו, זה יהיה בר-קיימא יותר משימוש בפרות, עופות וחזירים.

בכתבה נכתב עוד, כי שימוש בחלבון מן הצומח בתעשיית המזון המיינסטרימית הוא כבר מזמן לא עניין חדש. עם זאת, ענקיות מזון ברחבי העולם ובישראל (תנובה, שטראוס, אסם, נטו וזוגלובק, למשל) הולכות ומעמיקות בשנים האחרונות את עיסוקן בתחום ואת השקעותיהן בו. זאת, מתוך הבנה שיותר צרכנים מתעניינים במוצרים שלא הופקו מהחי, ולאו דווקא מטעמי דאגה לעתיד כדור הארץ או חמלה על בעלי החיים.

לקריאה נוספת:
הגרדיאן, גלובס: עלייתה הבלתי ניתנת לעצירה של הטבעונות אל לב הקונצנזוס
דיילי טלגרף: זה הזמן לעבור לטבעונות!
BBC: איך טבעונות הפכה מתנועה מושמצת למיינסטרים
כנס הבקר, ירושלים: טבעונות זה כבר מיינסטרים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS