טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גוגל: טבעונות יותר פופולרית מצמחונות, פליאו ודיאטה קטוגנית

צוות טבעוניוז 1.3.2018

גוגל: טבעונות יותר פופולרית מצמחונות, פליאו ודיאטה קטוגנית
מקור התמונה: Pexels

בהמשך לכתבה מאתמול, בה הראינו כי טבעונות יותר פופולרית מצמחונות, אנו חושפים נתונים נוספים מתוך הרגלי החיפוש של ישראלים במנוע החיפוש של גוגל אודות ההתעניינות במספר דפוסי אכילה מדוברים.

שירות Google Trends מאפשר לעשות השוואה בין פופולריות חיפושים שונים במנוע החיפוש של גוגל לפי ביטויי חיפוש, אזורים בארץ ובעולם ונקודות זמן. הנתונים בכתבה זו לקוחים משירות זה מאז תחילת 2004, הזמן בו ענקית האינטרנט התחילה לחשוף את הנתונים, ועד היום. הנתונים הבאים לקוחים מתוך חיפושים בגוגל שנעשו בישראל. השירות מציג את פופולריות החיפוש בדירוג בסולם מספרים בין 0 ל-100, כאשר 0 מייצג חוסר התעניינות מוחלטת ו-100 מייצג נקודת שיא בפופולריות.

בתרשים הבא אנו עושים השוואה בין ארבעה ביטויי חיפוש: 'טבעוני', 'צמחוני', 'פליאו' ו-'קטוגני'. ההשוואה היא לאורך 14 השנים האחרונות. ניתן לראות בבירור כי עד שנת 2012, בזמן שהייתה התעניינות מסוימת (עד דירוג 20) בטבעונות ובצמחונות, ההתעניינות בפליאו ובדיאטה קטוגנית לא הייתה קיימת בכלל. לאחר מכן ניתן לראות עלייה בהתעניינות בפליאו שהתחילה להיות מורגשת בשנת 2013, קצת בפיגור אחרי טבעונות וצמחונות, אך עדיין לא הגיעה למימדים של שני דפוסי האכילה נטולי הבשר. הפופולריות של הדיאטה הקטוגנית, לעומת זאת, מעולם לא הצליחה להתרומם.

הדירוג של טבעונות הגיע לשיא של 100 נקודות בשנת 2017 ומאז נשאר סביב ה-90, הדירוג הגבוה ביותר שקבלה צמחונות הייתה 52 בשנת 2015 ולאחר מכן דירוג של 51 בשנת 2018 (שזה כבר הפרש משמעותי), הדירוג הגבוה של תזונת הפליאו היה 30, גם בשנת 2015, רק שלאחר מכן הדירוג של "תזונת האדם הקדמון" כביכול ירד אל מתחת ל-20. דיאטה קטוגנית דשדשה כל השנים בין 0 ל-1, ורק בשנת 2018 הצליחה להגיע ל-2.

אז במקרה ששאלתם, התשובה היא כן, הפופולריות של "תזונת" פליאו עלתה גם היא בשנים האחרונות, אבל היא לא הגיעה לקרסוליים של טבעונות, אפילו לא של צמחונות. התרשים מציג בבירור את ההתרחקות של הציבור הישראלי מתזונה מבוססת בשר, שומן ומוצרים מן החי ואת התקרבותו אל תזונה מאוזנת מבוססת צמחים. אחרי כל הבלבול שנוצר מפרסומים שונים שסותרים אחד את השני לגבי תזונה בריאה נראה כי הרבה יותר אנשים השתכנעו שמוצרים מן החי, ובמיוחד בשר, מזיקים לבריאות. הגיבוי שקיבלה הטבעונות מגופים בריאותיים גדולים כמו האקדמיה לתזונה בארצות הברית וארגון הבריאות העולמי עשה את שלו, וזאת בנוסף ליתרונות האקולוגיים ולצו המוסרי.

דירוג ההתעניינות בדפוסי אכילה בחיפושים בגוגל בישראל - השוואה (נתונים: trends.google.co.il)



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS