טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גוגל: טבעונות יותר פופולרית מצמחונות

צוות טבעוניוז 28.2.2018

גוגל: טבעונות יותר פופולרית מצמחונות
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

על פי ניתוח נתוני החיפושים במנוע החיפוש גוגל, ההתעניינות בטבעונות פופולרית יותר מצמחונות בישראל ובארצות הברית.

צוות האתר Quartz אסף את דירוגי המושגים Vegan (טבעוני) ו-Vegeterian (צמחוני) בארצות הברית בין השנים 2004-2018. עד שנת 2012 צמחונות הייתה מדורגת גבוה יותר, כאשר הדירוג של שניהם היה יחסית נמוך. ב-2012 הדירוג של 'טבעוני' התחיל לעלות ואז עבר את הדירוג של 'צמחוני', שנשאר קבוע. העליה בדירוג של 'טבעוני' נהייתה משמעותית יותר מאז שנת 2016, דירוג שהגיע לשיא בשנת 2018.

Quartz מייחס את ההתעניינות ההולכת וגוברת בטבעונות לפרסומים מהשנים האחרונות אודות הקשר בין צריכת מוצרים מן החי לבין תחלואה והקשר בין תעשיית מוצרים אלו לנזקים אקולוגיים כבדים, מה שהוביל לכך שצרכנים חיפשו מקורות מזון חלופיים. האתר מציין, כי מי שמתעניין בטבעונות הוא בר מזל הודות לכמות נכבדה של מקורות מידע בנושא ומוצרים חדשים רבים שייצאו לשוק (וממשיכים לצאת).

Google search interest in veganism is on the rise
(מקור הגרף: theatlas.com, כפי שמופיע באתר Quartz)

לכתבה המקורית:
'Vegan' is now more popular than 'vegetarian' on Google search

מבדיקה מקבילה שנערכה בעקבות כך על ידי חברי צוות טבעוניוז עולה, כי המצב בישראל לגבי המושגים בעברית דומה לזה שבארצות הברית. בין השנים 2004-2008 דירוג שני המלים 'צמחוני' ו-'טבעוני' היה נמוך, אך לא נראה הבדל בולט לעין ביניהם. בין השנים 2008-2012 הדירוג של 'צמחוני' עלה במקצת מעל זה של 'טבעוני' אך לאחר מכן הדירוג של שניהם עלה באופן משמעותי, והדירוג של 'טבעוני' עקף את זה של 'צמחוני' בהפרש ניכר. הדירוג של 'טבעוני' הגיע לשיא בחודש דצמבר 2017.

את רגע השינוי בישראל על פי נתונים אלו ניתן לייחס להרצאתו של גארי יורופסקי שתורגמה לעברית והועלתה עם התרגום ליוטיוב בשנת 2011 ולביקורו של יורופסקי בישראל בשנת 2012. ראוי לציין גם את הופעתה וזכייתה של טל גלבוע בעונה השישית של תכנית הטלוויזיה 'האח הגדול' בשנת 2014. לאחר האירועים האלה הנושא זכה לכותרות רבות עד עצם היום הזה, עם המידע שהתפרסם בישראל כמו בכל העולם. גלבוע ופעילים רבים נוספים דואגים להשאיר את נושא הטבעונות בכותרות, להפיץ את המידע ולקדם את ההתעניינות ואת השינוי.

דירוג ההתעניינות בטבעונות ובצמחונות בחיפושים בגוגל - השוואה

לקריאה נוספת:
גוגל: אנשים מתעניינים בטבעונות בכל העולם
חיפושי טבעונות בגוגל עלו בכשליש ב-2015 לעומת 2014
קנדה: עליה מטאורית בחיפושים אחר מתכונים טבעוניים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS