טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מגמה ירוקה קידמה טבעונות בוועידת האקלים העולמית

יפעת צור - מגמה ירוקה 19.11.2017

מגמה ירוקה קידמה טבעונות בוועידת האקלים העולמית

בכל שנה מתקיימת ועידת אקלים עם דיונים מדיניים על הפחתת פליטות, וכל הסיפור הזה כמובן תפס תאוצה מאז הסכמי פריז לפני שנתיים. לפני כמה חודשים דיברנו על העניין בפגישת תא של תא סביבה ומזון בארגון מגמה ירוקה (התא הטבעוני) והבנו שממש מעצבן לחשוב ששוב תהיה ועידה ולא ידברו בה על הנזק הסביבתי של תעשיית המזון מהחי, ובמקום סתם להתעצבן החלטנו לנסות לפעול שזה כן יקרה. מפה לשם ובהרבה מאמצים ועבודה קשה - זה קרה. למעשה קיימנו שני אירועים שמקדמים טבעונות בוועידת האקלים העולמית.

האירוע הראשון היה ביום שני, ה-13 בנובמבר. היות שיש המוני בקשות לאירועי צד בוועידה, להגשת בקשה שחתומים עליה כמה ארגונים יחד יש סיכוי גבוה יותר להתקבל. לכן בשלב הגשת הבקשה פניתי להרבה ארגונים מרחבי העולם שחשבתי שישמחו לתמוך בתהליך והצלחתי ליצור קבוצה של עשרה ארגונים מגוונים ששמחו להיות חתומים על הבקשה (הארגונים הישראלים היו מגמה ירוקה כמובן, וגם הפורום לתזונה בת קיימא, עץ בעיר ותנו לחיות לחיות). לאירוע הזה הזמנתי ארבעה חוקרים בנושא לפאנל. כל אחד/ת הציג/ה את האג'נדה ותחום המחקר, כשהדגש הוא לא רק השפעות סביבתיות של מזון מהחי אלא גם ובעיקר מה אפשר לעשות עם הידע הזה.

החוקרים: ד"ר מרקו ספרינגמן (אוניברסיטת אוקספורד. מחקר שלו שהתפרסם בשנה שעברה עשה הרבה רעש, עם ממצאים של חסכון של עד 70% מפליטות ממזון וטריליוני דולרים בהוצאות בריאות וכולי), ד"ר הלן הרוואט, אלון שיפון (מכון ויצמן), ד"ר כריסטינה טיראדו (אוניברסטית קליפורניה).

המחקרים שלהם אינטרדיסיפלינרים, בעיקר לתחומים של בריאות, התנהגות, תזונה מקיימת וקביעת מדיניות.

המשלחת הישראלית נכחה באירוע, וחברת הכנסת יעל כהן פארן גם דיברה בו, חיזקה את החשיבות והצהירה על מחויבותה לנושא.

את דברי הפתיחה אמרתי אני, בעיקר כי היה לי חשוב להציג תמונה מלאה ולוודא שגם פן בעלי החיים נזכר שם, אפילו אם לא זה מוקד הכינוס. היה מאד מאד מוצלח. הקצו לנו חדר מאד גדל עם מעל 200 מקומות והוא היה מלא לגמרי, וחלק מהקהל הגיע להמשך סשן שאלות ותשובות שהתקיים אחר הצהריים.

האירוע השני התקיים ביום רביעי (15.11) ואליו הזמנתי נציגי ונציגות ארגונים שעוסקים בקידום הנושא לבוא ולהציג את העשייה שלהם, כדי להכיר וכדי לבנות שיתופי פעולה עתידיים. היה ממש מעניין, חדר מלא, שאלות ותשובות.

מי יכול לקדם את זה? יש פה שתי זירות מאד חשובות, ושתיהן צריכות להתקיים במקביל: הראשונה היא כמובן הצרכנים, וזה הקהל שאנחנו פונים אליו הרבה בפעילות (מיטאאוטים, דוכנים, תחקירים, חשיפות וכולי). העניין הזה של בחירה משחק תפקיד מאד משמעותי ואין ספק שלציבור יש המון כוח. הזירה השנייה, וזו הזירה של ועידת האקלים למשל, היא הזירה המדינית: מדינות צריכות להיפטר מתעשיות הרסניות (ופה המקום הבריאותי והסביבתי חזקים, כי האתי לפעמים נדחק...) ולקדם התנהלות בעלת יתרונות. יש הרבה כלי מדיניות שאפשר להשתמש בהם - מחינוך ומדיה ועד שינוי סובסידיות ומס על מזון מזהם. כבר יש תכניות, הגיע זמן ליישם.

בסך הכל נראה שהזירה הזו מוכנה וחיכתה שמישהו ירים את הכפפה. יש הרבה עניין בנושא וזו תחושה מדהימה להרים שם אירועים כאלה ולהיות פורצי דרך. סוף סוף אירוע על טבעונות בוועידת האקלים ואני מקווה שמפה זה יתקדם לכיוון של מדיניות שמצמצמת מזון מהחי ומתעדפת מזון מהצומח.

מגמה ירוקה - מובילים אקטיביזם סביבתי

לקריאה נוספת:

גם ארגון ProVeg International השתתף בוועידה: נושא תעשיית בעלי החיים יעלה לדיון בכנס שינויי האקלים

15,000 מדענים קוראים לאזרחי העולם לעבור לטבעונות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS