טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

15,000 מדענים קוראים לאזרחי העולם לעבור לטבעונות

דודי שטרן 15.11.2017

15,000 מדענים קוראים לאזרחי העולם לעבור לטבעונות

ארגון בינלאומי של מדענים מנבא חורבן עולמי בעתיד הקרוב, אם לא ייושמו צעדים מרחיקי לכת למלחמה בשינויי האקלים, ביניהם מעבר לטבעונות.

נייר עמדה של ארגון ה-Alliance of World Scientists ("ברית המדענים העולמית" או בקיצור AWS) מתאר את החשיבות ההולכת וגדלה של שינוי התנהגות האדם למניעת חורבן אקולוגי. המסמך הוא עדכון למסמך אחר שפורסם בשנת 1992 על ידי ה-Union of Concerned Scientists ("התאחדות המדענים המודאגים") שמעביר מסר דומה.

המסמך המקורי הזהיר, כי פעילות האדם תוביל את העולם למצב הרסני שכולל הפיכת האוקיינוסים לחומציים, יצירת אזורים שלמים ללא חיים, דלדול שכבת האוזון, ירידה בזמינות מי שתייה, היכחדות בעלי החיים הימיים, הרס היערות והרס המגוון הביולוגי בעולם. במסמך נכתב: "נדרש שינוי גדול בניהול כדור הארץ והחיים עליו על מנת למנוע אסון אנושי כבד."

המסמך החדש חוזר על האזהרה של המסמך הראשון ומדגיש שהיום הדחיפות גבוהה יותר. המסמך מתאר איך המגמות הסביבתיות השליליות שהוזכרו במסמך הקודם האיצו ב-25 השנים האחרונות. במסמך החדש נכתב: "מאז 1992, מלבד ההצלחה בייצוב שכבת האוזון, האנושות נכשלה בקידום פתרון לבעיות האקולוגיות, שרובן מחמירות באופן מדאיג. מדאיגה במיוחד מגמת שינויי האקלים שעלולה להיות הרת אסון בעקבות העלייה בפליטת גזי חממה, בירוא יערות והייצור החקלאי - ובפרט גידול בעלי חיים לבשר. יתרה מכך, נוצר מצב של היכחדות מינים מסיבית בסדר גודל שהיו כמותה 6 ב-540 מיליון השנים האחרונות, בה צורות חיים רבות ייכחדו עד לסוף המאה הנוכחית."

המסמך ממליץ, בין היתר, להפחית את השימוש בדלקים על בסיס פחם ולעבור לטבעונות על מנת להפחית את הנזקים המדוברים. על המסמך חתמו 15,000 מדענים מ-184 מדינות.

תרשימים של המגמות האקולוגיות - מתוך נייר העמדה
תרשימים של המגמות האקולוגיות - מתוך נייר העמדה

לקריאת נייר העמדה המלא (קובץ pdf):
World Scientists' Warning to Humanity: A Second Notice

מקור המסמך ורשימת החתימות:
World Scientists' Warning to Humanity: A Second Notice



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS