טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

נושא תעשיית בעלי החיים יעלה לדיון בכנס שינויי האקלים

דודי שטרן 6.11.2017

נושא תעשיית בעלי החיים יעלה לדיון בכנס שינויי האקלים

בכנס שינויי האקלים COP23 שיתקיים בימים הקרובים בעיר בון, גרמניה, יעלה לדיון נושא תעשיית בעלי החיים, בהובלת הארגון ProVeg International.

הכנס, שנערך בעקבות הסכם פריז שנחתם בשנה שעברה, יפתח היום ויימשך עד ה-17 בנובמבר. נציגי ProVeg ייפגשו עם קובעי מדיניות ונציגים של מספר מדינות מהאיחוד האירופי על מנת להדגיש את חשיבות חלקה של תעשיית בעלי החיים בהתחממות הגלובלית ולדון בפתרונות.

יושב ראש ProVeg UK, ג'ימי פירסון, אמר: "הגענו לכנס COP23 על מנת לוודא שמנהיגי העולם יכללו את תעשיית בעלי החיים בדיונים על שינויי האקלים. תעשייה זו זכתה להתעלמות מוחלטת למשך יותר מדי זמן, וזה חייב להשתנות. עד עכשיו ההתמקדות הייתה באנרגיה ובתחבורה. עכשיו זה הזמן שפרות ומכוניות ישתלבו יחד בפתרון לשינויי האקלים, אחרת תעשיית בעלי החיים תהיה הכוח הגדול שיהרוס כדור הארץ."

נציגי ProVeg יציגו בכנס עצומה שזכתה ל-55,000 חתימות, שקוראת לממשלת גרמניה לתת עדיפות לתעשיית בעלי החיים בדיונים על שינויי האקלים. הארגון יקיים גם אירוע צדדי, בו יתקיים פאנל מומחים שיציג פתרונות אפשריים בהם תוכל התעשייה לעמוד בהסכמי פריז.

על פי נתוני האו"ם, תעשיית בעלי החיים היא הגורם הכי משפיע על שינויי האקלים, יותר מכל כלי התחבורה בעולם. תעשייה זו היא גם הגורם העיקרי לאסונות אקולוגיים נוספים, כמו כריתת יערות, היכחדות מיני חיות בר, והרס קרקעות ומקורות מים. אם צריכת המוצרים מן החי תמשיך לגדול בקצב שהיא גדלה היום, פליטת גזי החממה מהתעשייה תגדל ב-80% עד שנת 2050, ותהווה מרכיב משמעותי אף יותר בהתחממות הגלובלית.

מחקר שנעשה לאחרונה באוניברסיטת לומה לינדה, קליפורניה, הראה שאם תושבי ארצות הברית יחליפו את בשר הבקר בשעועית, הם ישיגו 74% מיעד הפחתת פליטת גזי החממה עד שנת 2020.

פירסון אמר: "זה לא סוד כמה שתעשיית בעלי החיים הרסנית. הנתונים קיימים. הפתרונות קיימים. מה שחסר זה הרצון לעשות את השינוי. אנחנו פונים אל מנהיגי העולם אבל גם לאזרחי העולם: אתם לא צריכים לחכות לאף אחד. אתם יכולים לתרום תרומה גדולה לסביבה על ידי בחירה נכונה של מה שאתם אוכלים. טבעונות גורמת לפליטה של כמחצית מכמות גזי החממה ומנצלת חלק קטן מהשטחים ומכמויות המים יחסית לתזונה מבוססת בשר."

לכתבה המקורית:
Animal agriculture to be discussed at COP23 climate talks

במקביל, על רקע הכנס, קבוצת ההשקעות הגדולה FAIRR מפעילה לחץ על האו"ם להשפיע על חברות מזון להפסיק למכור מוצרים מן החי. בעבר היא שלחה מכתבים ל-16 חברות מזון גדולות על מנת לנסות להשפיע עליהן ישירות.

מקור:
Agriculture in spotlight ahead of COP23 climate change talks



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS