טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

יום הטבעונות העולמי 2019 הוא בהחלט יום ראוי לציון

צוות טבעוניוז 31.10.2019

יום הטבעונות העולמי 2019 הוא בהחלט יום ראוי לציון
(מקור: Pixabay)

מחר, יום שישי ה-1 בנובמבר, יצויין ברחבי העולם יום הטבעונות העולמי לשנת 2019. ציון יום זה יבוא לידי ביטוי בדיונים בתקשורת ובאירועים מסוגים שונים.

רבים חולמים על היום בו טבעונות תהיה אורח החיים המקובל ותיחשב לנורמה. במצב הזה, אנשים כבר כמעט ולא ישתמשו במונחים 'טבעוני' או 'טבעונות', ובמקום זאת ישתמשו במונח 'קרניסט' לציון המיעוט הלא-טבעוני השונה מהמקובל. טבעונות תהיה קונצנזוס והרוב יראו בה כמובנת מאליה.

אני תוהה: האם היום, בשנת 2019, יום הטבעונות העולמי הינו יום מיוחד? הרי דיונים בתקשורת אודות טבעונות - יש כל הזמן. אירועים ופעילויות שמקדמים טבעונות ובעלי חיים - מתקיימים כל הזמן. אפילו מערכת הבחירות האחרונה בישראל עסקה במידה רבה מאוד בטבעונות ובבעלי חיים, והעיסוק בנושאים אלו לא פסח אפילו על הסוחרים בבורסת נאסד"ק.

ובכן, מכיוון שאיננו נמצאים עדיין בעידן האוטופי אותו תיארתי לעיל, כל דבר שיעלה את הטבעונות לכותרות וייתן את הבמה להסברה מדוע היא כל כך חשובה לכולנו מבחינה מוסרית, בריאותית ואקולוגית - מבורך.

פעם אנשים היו אומרים לנו שלא נצליח לשנות את העולם ושטבעונות היא טרנד חולף. היום כבר ברור לכל מי שעיניו בראשו שלא כך הדבר. די לעקוב אחרי החדשות ולפקוח עיניים אל מול המדפים בחנויות על מנת להיווכח כי אנחנו בעיצומה של מהפכה טבעונית. אמנם ייקח עוד מספר שנים עד שהיא תושלם, אך כבר היום ניתן להבחין בשינוי לעומת המצב שהיה קיים עד לפני מספר שנים, הן במישור התודעתי והן במישור הצרכני.

השתמשתי שוב בשירות Google Trends על מנת לדלות מהנתונים הזמינים בו אודות המהפכה. הפעם ערכתי השוואה של פופולריות החיפושים בעולם כולו בין טבעונות (veganism - topic), צמחונות (vegetarianism - topic) ותזונה 'פליאוליטת' (paleolithic diet - topic) - מאז שנת 2004 ועד היום.

תוצאות הבדיקה מראות בבירור, כי בשנת 2011 התחילה עלייה בהתעניינות בטבעונות, שנמשכת עד היום. רמת ההתעניינות בצמחונות הייתה בתחילה גבוהה במקצת מזו של טבעונות, אך היא נשארה ללא שינוי ניכר ובשנים האחרונות - הרחק מאחור. לפני 2011 תזונה פליאוליטית הייתה נושא כמעט ללא התעניינות בכלל, וההתעניינות בה התחילה - כפי הנראה - כתגובת נגד לעלייתה של הטבעונות. אלא מה, שההתעניינות בתזונה פליאוליטית הגיעה לשיא בשנת 2014, ומאז היא נמצאת בדעיכה.

מבין מדינות העולם, ההתעניינות הרבה ביותר בטבעונות נרשמה בפינלנד. ישראל נמצאת במקום השני. במקומות שלאחר מכן נרשמו שוודיה, יוון, בריטניה, צ'כיה, אוסטריה, גרמניה, רומניה, תורכיה, קנדה, ארצות הברית, איטליה, אוסטרליה, אירלנד, ברזיל, נורווגיה, ניו זילנד, ברזיל וצ'ילה. נראה שהסדר השתנה מאז חודש מאי האחרון, בפעם הקודמת בה ערכתי בדיקה זו, אך ישראל הייתה ונשארה במקום השני.

ההתעניינות בטבעונות, צמחונות ותזונה פליאוליטית ברחבי העולם בשנים 2004-2019 לפי זמן

התעניינות בטבעונות, צמחונות ותזונה פליאוליטית ברחבי העולם בשנים 2004-2019 לפי מדינה

לקריאה נוספת:
גוגל: טבעונות יותר פופולרית מצמחונות, פליאו ודיאטה קטוגנית
ישראל במקום השני בעולם בהתעניינות בטבעונות
תעשיות הבקר והחלב יקרסו עד שנת 2030 - מחקר חדש



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS