טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

תעשיית הדייג תוקפת את הסרט Seaspiracy עוד לפני שצפתה בו

צוות טבעוניוז 16.3.2021

תעשיית הדייג תוקפת את הסרט Seaspiracy עוד לפני שצפתה בו
קרדיט: Seaspiracy

תעשיית הדייג משיקה קמפיין נגד הגילויים שנחשפים בסרט Seaspiracy, עוד לפני שהסרט עלה לאקרנים - כך נחשף במסמכים שדלפו והגיעו לידי מערכת אתר החדשות Plant Based News.

Seaspiracy הוא סרט תיעודי אודות הנזקים הנגרמים לאוקיינוסים על ידי תעשיית הדייג ופשעים נוספים של תעשייה זו.

'מכון הדייג הלאומי' הוא גוף המייצג את תעשיית הדייג של ארצות הברית ופועל לעודד אנשים לצרוך מאכלי ים. יתרה מכך, המכון טוען כי הוא מחויב לדייג בר-קיימא ולחקלאות ימית אחראית. לדברי המכון, הוא פועל להבטיח כי הן לתקשורת והן לצרכנים "תהיינה העובדות אודות מאכלי ים".

המסמך ממתג את הסרט התיעודי שיעלה ב-24.3 לנטפליקס כ-'תעמולה טבעונית' וכ-'מתקפה פושעת'. במסמך נטען כי הסרט תוקף באופן לא מידתי את תעשיית הדייג - וכל זאת רק מתוך ציפייה לתכני הסרט ולמרות שמחברי המסמך טרם צפו בו.

מטעם המכון נאמר: "לפסול אורח חיים תוך השתלחות חסרת הפרעה בתעשייה שמספקת מיליארדי ארוחות בריאות ומעסיקה 1.7 מיליון אמריקאים - זה לא מתקבל על הדעת וזו מתקפה פושעת".

המסמך מאשר כי המכון מתכנן פעולת תגמול על מנת להגן על התעשייה. האסטרטגיה התקשורתית תהיה להילחם באי דיוקים ולהדגיש את חוסר הפיקוח של נטפליקס בכל הנוגע להצגת עובדות. המכון פונה למסעדות ולקמעונאים בתחום מאכלי הים על מנת לספק להם "נקודות דיון ידידותיות" ברגע שהסרט יושק.

המכון צופה כי הסרט הוא "הפקה חסרת בושה של פעיל טבעוני" בדומה ל-Cowspiracy ול-What the Health - סרטים שהופקו על ידי אותו מפיק, קיפ אנדרסן. המכון תוקף את נטפליקס על "קידום תעמולה על פני עובדות". במכתב ששלח המכון למנכ"ל נטפליקס נטען, כי הסרט מתחזה כמציג עובדות אודות מאכלי ים. בהודעה לתקשורת נכתב כי על נטפליקס ליצור קטגוריה חדשה תחת הכותרת 'תעמולה' או 'סרטים המבוססים על הגזמה, שקרים ותיאוריות קונספירציה'.

בנוסף, המכון טוען כי רווחת העובדים בתעשייה חשוב לו. מטעם המכון נאמר: "על פגיעה ברווחת עובדים בכל מקום להיחשף. על מחוקקים, קובעי מדיניות ומערכת אכיפת החוק להתערב היכן שצריך באופן מיידי". לעומת זאת, בטריילר של הסרט נאמר כי עובדים בתעשיית הגייד עלולים למצוא את עצמם נזרקים לים.

המכון יצר קשר עם ארגון אחר בשם 'ברית מגדלי בעלי החיים', שהסכים לשתף איתו פעולה.

הכתבה המקורית (Plant Based News):
Leaked Documents From Fishing Industry Expose Plan To Attack Seaspiracy Netflix Release

לקריאה נוספת:
Seaspiracy: סרט תיעודי חדש על נזקי הדייג
טריילר לסרט Seaspiracy הושק והוא מעורר עניין רב
תעשיית הדגים - מציאות קשה לעיכול





טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS