טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

Seaspiracy: סרט תיעודי חדש על נזקי הדייג

צוות טבעוניוז 1.3.2021

Seaspiracy: סרט תיעודי חדש על נזקי הדייג
מתוך דף הפייסבוק של הסרט

ב-24.3 יעלה לאוויר בפלטפורמת נטפליקס סרט תיעודי חדש בשם Seaspiracy אודות הנזקים האקולוגיים של דייג.

הסרט הופק בפועל על ידי קיפ אנדרסן, מי שהפיק גם את הסרטים Cowspiracy אודות הנזקים האקולוגיים של תעשיית בעלי החיים ו-What the Health אודות הנזקים הבריאותיים הנגרמים מצריכת מוצרים מן החי. לדבריו, הסרט החדש "חושף את החלק החסר החשוב ביותר בפאזל הסביבתי". הוא הוסיף: "כל מי שאכפת לו מהים ומעתידו שלו - עליו לראות את הסרט".

הבמאי, עלי תבריזי, אמר כי יוצרי הסרט עצמם טרם עיכלו את סדר הגודל של מה שהם הולכים לחשוף. לדבריו, גם ממשלות וגם ארגונים סביבתיים שותפים להרס האוקיינוסים והם מרוויחים מכך.

לוסי תבריזי, עוזרת הבמאי, אמרה: "קצב ההרס של האוקיינוסים גדול יותר מהידע שלנו אודות פלאיו. עלינו ליצור שיח דחוף על מנת להגן על בית הגידול הכי מדהים בעולם".

יוצרי הסרט מאשרים כי הוא יהיה זמין בעולם כולו. טריילר יושק בשבוע הבא.

עדכונים נוספים ניתן לקבל באתר הסרט, בפייסבוק ובאינסטגרם.

בתקציר הסרט בנטפליקס נכתב: "יוצר הסרט יוצא לתעד את הנזק שבני אדם גורמים לבעלי חיים ימיים - וחושף שחיתות עולמית מדאיגה".

מה אנחנו יודעים כבר היום?

בני אדם משמידים כיום אוכלוסיות אדירות של בעלי חיים ימיים - בקצב גדול יותר מהקצב בו האוכלוסיות משתקמות. על פי התחזיות, כל הדגים ייכחדו עד 2048.

בעלי חיים ימיים נידוגים לצורך צריכה ישירה של בני אדם וגם לצורך האכלת בעלי חיים יבשתיים ודגי בריכות. ישנם גם בעלי חיים שנתפסים כשלל לוואי וכלל לא נצרכים. גם אם הם מוחזרים לים - הם לא שורדים.

הדייג המסיבי מפר את האיזון הביולוגי בים, אם זה בין מיני הדגים השונים ובין בעלי החיים לצמחים. פלנקטון (צמחים ימיים) סופג מהאטמוספירה פחמן דו חמצני ופולט בחזרה חמצן. למעשה, עד 80% מהחמצן שבאטמוספירה מקורו בפלנקטון. חיי כולנו תלויים בפלנקטון - והפלנקטון נהרס גם הוא כחלק מהרס האוקיינוסים. לדוגמה, כאשר לווייתנים עולים לפני המים על מנת לנשום אוויר - הם מביאים איתם למעמקים חומרים כמו חנקן, להם הפלנקטון זקוק על מנת להתקיים. פגעיה בלווייתנים משמעה פגיעה בפלטנקטון, ומכאן גם בשאר הדגים ובריכוז החמצן באטמוספירה.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS