טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גילה גמליאל, חתמי על האיסור על סחר בפרוות!

צוות טבעוניוז 25.1.2021

גילה גמליאל, חתמי על האיסור על סחר בפרוות!
חורפן. צילום: Needsmoreritalin

עמותת אנימלס, עמותת תנו לחיות לחיות ופעילים נוספים קוראים לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, לחתום על טיוטת התיקון לתקנות להגנת חיית הבר, אותה פרסם משרדה באוקטובר האחרון.

ב-4 באוקטובר 2020 פרסם המשרד להגנת הסביבה טיוטת תקנות להגנת חיית הבר, שמהותו איסור חלקי על סחר בפרוות בישראל. טיוטת התקנות מבקשות להגביל את סמכותו של מנהל רשות הטבע והגנים לתת היתר לסחר בפרוות חיית בר או במוצר הכולל פרווה, אלא אם כן הפרווה או המוצר משמשים לצורכי דת או מסורת דתית, למחקר מדעי, לחינוך או להוראה בלבד.

השרה גמליאל נתנה הזדמנות לציבור להגיב לטיוטה לפני שהיא חותמת עליו.

במשך שנים התקיימה בישראל, כמו בעולם כולו, מחאה ציבורית נגד סחר בפרוות בעלי חיים. הפעילים הבולטים בארץ בתחום הם אנימלס, הקואליציה הבינלאומית נגד פרווה ותנו לחיות לחיות. פרסום הטיוטה זכה לשבחים רבים מאישים וארגונים בולטים בארץ ובעולם - והשרה גמליאל אף זכתה לקבלת מכתב תודה מהשחקנית והפעילה הטבעונית פמלה אנדרסון.

נשמעה גם ביקורת נגד הטיוטה, בעיקר נגד ההחרגות שבה. לטענת המבקרים, עיקר צריכת הפרווה בישראל היא במסגרת מסורת דתית - כך שהתיקון לחוק ישנה מעט מאוד.

מאז פרסום הטיוטה חלפו כבר כמעט ארבעה חודשים, והשרה טרם חתמה על הטיוטה, כך שהיא טרם נכנסה לתוקף. מטעם אנימלס נאמר: "כבוד השרה, בבקשה, השלימי את המהלך. הציבור הישראלי לא רוצה לראות בחנויות פריטי 'אופנה' שחצניים וראוותניים מפרוות בעלי חיים. תני לישראלים סיבה טובה לחייך, ולחיות הבר סיבה טובה לנשום לרווחה".

תהיות רבות עלו בקרב פעילים סביב הסיבות לכך שגמליאל מתעכבת עם החתימה. האם זה קשור ללחצים שפועלים על השרה מצד גורמים שונים? האם זה קשור למערכת הבחירות הקרבה (תומכיה מאמינים כי היא תחתום על הטיוטה לאחר הבחירות)? האם היא התכוונה מלכתחילה לחתום על הטיוטה, או שפרסום הטיוטה היה לא יותר מספין?




כמעט 20,000 איש כבר חתמו על עצומה לאסור מכירת פרוות בישראל.

קמפיין שליחת מיילים לשרה גמליאל נפתח באתר דרוב:
גילה גמליאל, חתמי על האיסור על סחר בפרוות!

כתבה ב-ynet:
4 חודשים עברו – אך טרם אושרו התקנות נגד סחר בפרוות בישראל

כמה ממותגי האופנה הגדולים בעולם התנערו בשנים האחרונות ממוצרי פרווה, ובמדינות מסוימות הפרווה אף יצאה אל מחוץ לחוק. תעשיית הפרווה עלתה לכותרות לאחרונה לאחר שפורסם כי חורפנים נדבקו בנגיף קוביד-19 ונחשדו בהדבקת בני אדם. בעקבות כך, הוחלט בדנמרק להשמיד מיליוני חורפנים.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS