טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מסתמן: איסור חלקי על סחר בפרוות בישראל

צוות טבעוניוז 4.10.2020

מסתמן: איסור חלקי על סחר בפרוות בישראל
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

ביוזמת השרה גילה גמליאל, המשרד להגנת הסביבה פרסם טיוטת תקנות שאוסרת מתן היתרי סחר בפרוות חיית בר, למעט למטרות מוגבלות.

חוק הגנת חיית הבר, התשט"ו-1955, מסדיר באמצעות היתרים את הסחר, ההעברה וההחזקה של חיות בר ושל כל חלק מהן. הסחר בפרוות מותר אך ורק בהיתר שניתן על ידי רשות הטבע והגנים. החוק והתקנות הקיימות מייצגים תפיסה שהמשרד סבור שיש מקום לשנותה על מנת לחזק את ההגנה על חיות הבר בראייה גלובלית.

על כן, המשרד להגנת הסביבה פרסם הבוקר (יום ראשון) את טיוטת התקנות להערות הציבור, שמבקשות להגביל את סמכותו של מנהל רשות הטבע והגנים לתת היתר לסחר בפרוות חיית בר או במוצר הכולל פרווה, אלא אם כן הפרווה או המוצר משמשים לצורכי דת או מסורת דתית, למחקר מדעי, לחינוך או להוראה בלבד. במקרים אלה, יישאר המצב המשפטי כפי שהוא כיום, על פי התנאים הקיימים בתקנות למתן היתר סחר.

הציבור יכול להגיב לטיוטה.

התיקון ייכנס לתוקף תוך שנה.

לטיוטת התקנות:
טיוטת תקנות להגנת חיית הבר (תיקון), התשפ''א - 2020

גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "החל מהבוקר - שמים לזה סוף! תודה לטל גלבוע על השותפות לאורך הדרך. נמשיך לקדם יחד מהלכים חשובים נוספים למען בעלי החיים בישראל".

טל גלבוע, שהשתתפה במחאות נגד פרווה במשך שנים - עוד לפני שעברה לטבעונות - קראה לפרסום הטיוטה "היסטוריה שחיכיתי לה שנים רבות".

עמותת 'אנימלס', אשר פעלה במשך השנים לקידום חקיקה נגד סחר בפרוות, הביעה גם היא התרגשות מן המהלך.

דורין אטיאס כותבת הבוקר על המהלך: "לא מדובר באסקימוסים, אלא בנשים בעולם המערבי שרוצות לדפוק הופעה. אין גם שום סיבה אופנתית לפרווה. אופנה היא חלק מהחיים כמו מוזיקה ואוכל. והחיים לא יכולים להתעלם מהתעללות".

בשנה שעברה הפכה קליפורניה למקום הראשון בעולם שאוסר על מכירת מוצרי פרווה. זאת לאחר שערים מרכזיות בארצות הברית הוציאו את מכירת הפרוות מחוץ לחוק כמו לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, ברקלי ועוד. בישראל היו בעבר מספר ניסיונות להטיל את האיסור, שסוכלו על ידי לוביסטים - בין היתר על ידי שוחד, על פי החשד.

בעולם האופנה החלו להפנים שפרווה היא כבר טאבו. בתי אופנה ומעצבים רבים כיום מחרימים את תעשיית הפרוות, בהם פראדה, קלווין קליין, סטלה מקרטני, רלף לורן, ג'וצי, ורסצ'ה, וגם רשתות עממיות כגון זארה.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל אמרה כי "תעשיית הפרוות גורמת להרג של מאות מיליוני בעלי חיים בעולם, וכרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו. ניצול עורן ופרוותן של חיות הבר לתעשיית האופנה איננו מוסרי. המהלך יעצור את הסחר בפרוות בישראל ויעשה חסד עם בעלי החיים".

גם ביקורות נשמעו נגד החוק. באחת מהן נכתב: "כותרת שקרית ומטעה. עדיין יהיה מותר לסחור בפרווה למטרת דת (ייצור שטריימלים לחרדים), שהוא הרוב המכריע של הפרווה בישראל. כלומר מדובר בחוק מת עוד בטרם נולד".

דיווח באתר ynet:
בקרוב: יאסר סחר בפרוות בישראל

הידיעה על האיסור המסתמן היכתה גלים בעולם כולו. קיטי בלוק, מנכ"לית האגודה ההומנית בארצות הברית, כתבה בבלוג שלה: "אכזריות כזאת, על מנת שמישהו ילבש מעיל פרווה או יישא תיק המכיל פרווה, היא קיצונית ולא הכרחית. חלופות לפרווה זמינות כיום באופן נרחב וכמעט בלתי ניתן להבחין ביניהן לבין 'הדבר האמיתי'. אנו משבחים את ישראל, צרפת, הולנד וכל המדינות הנוספות שפועלות למען עתיד ללא פרווה על כך שהן נתקדמות לכיוון הנכון".

הפוסט המלא:
Israel proposes ban on fur trade

אייטם באתר VegNews:
Israel to Ban Fur Trade



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS