טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אוניית משלוחים חיים טבעה, מגדלי הבקר בלחץ

צוות טבעוניוז 16.9.2020

אוניית משלוחים חיים טבעה, מגדלי הבקר בלחץ
בעלי חיים באוניית Gulf Livestock 1. צילומים: SAFE (צולם ב-2019)

מגדלי הבקר בניו זילנד חוששים לפרנסתם, לאחר שאוניית משלוחים חיים טבעה בים בעקבות היקלעות לסופת טייפון.

האונייה, העונה לשם Gulf Livestock 1 יצאה מניו זילנד ב-14 באוגוסט ועליה 5,867 בני בקר ו-43 אנשי צוות. המשלוח היה מיועד לסין, אך האונייה נעלמה בים דרומית-מערבית ליפן. מהאונייה נשלח אות מצוקה שנקלט על ידי משמר החופים היפני, שהחל בחיפושים ונתקל בקושי גדול בגלל הסופה.

הרשויות הניו-זילנדיות והאוסטרליות הציעו עזרה ותמיכה. שר החקלאות הניו-זילנדי, דמיאן או'קונור, אמר: "אני מקווה שכל אנשי הצוות בטוחים. ליבי עם בני משפחותיהם".

כבר ב-2019 זיהתה רשות הבטיחות הימית האוסטרלית בעיות יציבות וניווט ב-Gulf Livestock 1.

גורלה של האונייה התגלה בסופו של דבר: היא התהפכה וטבעה בים סין המזרחי. שלושה אנשי צוות חולצו, שניים מהם יצאו מסכנת חיים והשלישי מת. כל שאר אנשי הצוות ובעלי החיים טבעו עם האונייה.

המשרד לתעשיות ראשוניות של ניו זילנד הורה על הפסקה מיידית של ייצוא משלוחים חיים.

כעת, 26,000 בני בקר המיועדים לייצוא לסין נמצאים בהסגרים בניו זילנד, וגורלם לא ברור. בעליהם דורשים לדעת מתי המשלוחים החיים יתחדשו, אם בכלל. באיגוד מגדלי בקר בניו זילנד חוששים כי בעלי החיים לא יימכרו בתחומי המדינה, והם יישחטו בהסגרים תוך הפסדים כלכליים כבדים למגדלים. משרד החקלאות איננו ממהר לחדש את המשלוחים החיים מחשש להישנות האסון.

אתר חדשות ניו זילנדי מגולל את סיפורו של ברט סאנגר, מגדל בקר ניו זילנדי, שמכר בעבר בעלי החיים אך ורק בתחומי ניו זילנד וחשש מפני מכירה ליצואנים. רגע לפני האסון, שכנע אותו סוכן שעבד איתו למכור גם ליצואנים - שכן הוא ירוויח כפול על כל בן בקר שנמכר לייצוא. לאחר האסון אמר סאנגר, כי הוא לעולם לא ימכור יותר ליצואנים - למרות שהוא לא יודע אם בעלי החיים שגידל עלו על האונייה שטבעה או לא.

דיווחים:
Japanese coast guard looking for live export ship with 43 crew, thousands of cattle, missing during Typhoon Maysak
Farmers seek clarity on future of live exports
A Case against Exporting Live Animals

פרשה זו מתרחשת על רקע משבר כלל עולמי בתעשיית בעלי החיים. על פי דו"ח של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, קיימת ירידה בהיקפי הצריכה וההפקה של בשר ברחבי העולם. הירידה התחילה כבר ב-2019, לפני פרוץ משבר COVID-19, והיא האיצה במהלך המשבר. אנליסטים מעריכים כי הירידה תימשך גם בשנים הבאות. פרטי הדו"ח פורסמו באתר בלומברג.

כחלק מהמגמה הזאת, נרשמה גם ירידה בהיקפי המשלוחים החיים לישראל ולרשות הפלסטינית. על פי נתוני משרד החקלאות, מספר בעלי החיים שיובאו במשלוחים חיים למדינה ולרשות ב-2020 נמוך בכ-20% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019.

לקריאה נוספת:
מחקרים: פרות ועגלים עלולים להידבק בווירוסים ממשפחת הקורונה
קריאה לעצור את המשלוחים החיים מחשש לייבוא הקורונה לישראל



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS