טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

קריאה לעצור את המשלוחים החיים מחשש לייבוא הקורונה לישראל

צוות טבעוניוז 15.3.2020

קריאה לעצור את המשלוחים החיים מחשש לייבוא הקורונה לישראל
צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

הארגון 'ישראל נגד משלוחים חיים' קורא לשרי הבריאות והחקלאות לעצור את המשלוחים החיים מחשש לייבוא הקורונה לישראל.

הארגון יצר קמפיין באתר 'דרוב' ובו הוא קורא לציבור לשלוח מייל לשני השרים. נוסח ההודעה המוצעת הוא: "כבוד השר, רציתי להפנות את תשומת ליבכם לסיכון הפצת מחלת הקורונה כתוצאה מייבוא עגלים וטלאים לפיטום ושחיטה בישראל (משלוחים חיים). בעלי החיים מגיעים ממדינות נגועות בנגיף. אבקש כי תמנעו סיכון מיותר זה ותאסרו הכנסת בעלי חיים אלו לישראל. תודה מראש".

בדף הקמפיין נכתב: "המשלוחים החיים מסכנים את כולנו! לצד האכזריות הנוראית כלפי בעלי חיים במשלוחים החיים, בימים אלו הם גם מסכנים את הבריאות של כולנו ועלולים להביא להתפשטות והפצת הקורונה בישראל. למרות צעדי הבידוד ואיסורי הכניסה לישראל, ממשיכות להיכנס אניות עמוסות עגלים, טלאים ועובדים זרים אשר מטפלים בהם. בסין כבר הכריזו על הפסקת סחר בבעלי חיים בגלל הקורונה.

ביממה האחרונה הגיעו אלפי עגלים וטלאים ממדינות נגועות באירופה, כשעל סיפון האוניה גם אנשי צוות שבאים במגע רציף עם בעלי החיים שעלולים להעביר את הנגיף הלאה. מהמידע הקיים דרך ארגון הבריאות העולמי ומחקרים על זנים קודמים של הוירוס עולה, כי הווירוס התפתח בבעלי החיים והינו מחלה זואונוטית, כלומר כזו שעוברת מבעלי חיים לבני אדם. אנא שילחו מייל זה לשרי הבריאות והחקלאות האחראים על בריאות הציבור, ודירשו כי יעצרו את המשלוחים החיים בהקדם! תודה מראש".

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, נשלחו 566 מיילים על ידי 249 אנשים.

מטעם משרד הבריאות נמסר ל-'ישראל נגד משלוחים חיים': "לאחר בדיקה מעמיקה הוחלט שאין כל תגובה וכי העניין באחריות משרד החקלאות".

דף הקמפיין ('דרוב'):
מגיפת הקורונה עלולה להגיע במשלוחים החיים!

בסין נאסר על צריכה וסחר בחיות בר, ואיסור דומה מתוכנן גם בוויאטנם. למרות שווקי חיות בר עדיין קיימות בסין, עשרות אלפים מהם כבר נסגרו. תעשיית חיות המשק כמו עופות, בקר וחזירים נפגעו קשות בסין ובמדינות נוספות בעקבות המגבלות שהוטלו עקב התפרצות מגפת הקורונה.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS