טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אינובופרו, מפיקת חלבון חומוס, גייסה 15 מיליון דולר

צוות טבעוניוז 27.4.2020

אינובופרו, מפיקת חלבון חומוס, גייסה 15 מיליון דולר
חומוס. מקור: Pixabay

חברת הסטארט-אפ הטבעונית הישראלית אינובופרו (InnovoPro), שמפיקה חלבון מגרגרי חומוס, הודיעה כי היא השלימה סבב גיוס הון של 15 מיליון דולר.

החברה פיתחה 'סופר חומוס' שגרגריו מכילים כ-70% חלבון - לעומת כ-20% בגרגרי חומוס שנמכרים בשוק. מהחלבון ניתן להפיק מוצרים טבעוניים דמויי גלידה, מיונז, חלב, חטיפי אנרגיה, עוגיות, קציצות, נקניקיות ועוד. כספי הגיוס ישמשו להגדלת יכולות הייצור, בניית מתקן יצור עצמאי, פיתוח מיזמים חדשים, חיזוק מערך המכירות והשיווק והתרחבות לשווקים חדשים בעולם.

בישראל ניתן למצוא על בסיס החלבון שמפיקה החברה משקה דמוי חלב ברשת 'שופרסל', גלידות ברשת 'בוזה' ואבקת חלבון למתעמלים ברשת 'בודי פרו'.

במצגת החברה היא מראה כי ייצור קילוגרם אחד של החלבון שלה צורך 8 מטרים רבועיים של אדמה לעומת 1,300 מ"ר עבור חלבון מבוסס בקר. באופן תואם, הגידול שלו מצריך 38 ליטרים של מים מול יותר מ-1,600 ליטרים עבור בשר פרה. ובאותו אופן, גם פליטת דו-תחמוצת הפחמן שלו נמוכה פי 74 מול החלופה מן החי.

טלי נחושתן, מנכ"לית החברה, אומרת: "הביקוש הגובר לחלבון מהצומח קובע שיאים חדשים עם כל שנה שחולפת. אנו שואפים להיות מוביל העולמי בייצור חלבונים חדשניים מחומוס ולייצר בנוסף רכיבי מזון שיתנו ערך מוסף ליצרנים ולצרכנים בתחומים בריאותיים ופונקציונליים". לטענתה, הביקוש הגובר לחלבון מהצומח מגיע לא רק מצמחונים וטבעונים, אלא גם מאוכלי כל שמחפשים לגוון את תזונתם.

אראל מרגלית, יושב ראש ומייסד קרן JVP, שהובילה את ההשקעה, אמר: "העולם זקוק לחלבון צמחי, איכותי וחדשני כדי להחליף את החלב והבשר כפי שאנחנו מכירים אותו היום. חלבון החומוס של אינובופרו הוא מוצר מהפכני שנותן אפשרות לחברות המזון הגדולות בעולם לתת תשובה איכותית ליצירת הגל הבא של מוצרים צמחיים עתירי פרוטואינים שיחליפו סדרות שלמות של מוצרים מן החי".

החברה נוסדה בשנת 2013 על ידי ד"ר אשר שמולביץ, רופא ומהנדס בעל ניסיון רב בחדשנות ובהשקעות, והיא מעסיקה תשעה עובדים במשרדיה במושב רשפון. לחברה קשרים חזקים באירופה ובאמריקה הצפונית.

בשנת 2017 החברה הוכתרה כאחת מעשר חברות ההזנק המבטיחות בתחום חדשנות טכנולוגיית מזון. בשנת 2018 היא זכתה במקום הראשון בתחרות הפוד-טק של העיתון 'כלכליסט' ובתחרות מוצר הפרוטאין של ועידת המזון האירופית Bridge2Food "על הפקת חלבון חדשני פורץ דרך". בשנת 2019 הייתה החברה פיינליסטית בתחרות "המרכיב (הטבעוני) הכי שימושי של השנה" בוועידת Food Matters Live. באותה שנה היא קיבלה חותם המצוינות מטעם האיחוד האירופאי והתקבלה לארגון ה EIT Rising food stars מטעם המכון האירופאי לטכנולוגיה וחדשנות.

אתר החברה:
InnovoPro – Leading The Chickpea Protein Revolution

מן העיתונות:
אינובופרו, יצרנית החלבון מחומוס, גייסה 15 מיליון דולר (כלכליסט)
גרגר הזהב: אינובופרו מגייסת 15 מיליון דולר כדי להפיק חלבון מפולי חומוס (דה מרקר)
הסטארטאפ הזה רוצה שנעבור מ"חומוס של סופר" לסופר-חומוס (גיק טיים)
גם מחומוס אפשר להפיק חלבון: אינובופרו גייסה 15 מיליון דולר (אנשים ומחשבים)

חברת אינובופרו העמידה דוכן בתערוכת חדשנות בקולינריה מן הצומח שהתקיימה בפברואר בתל אביב, בו היא הציגה את עצמה והגישה גלידה ועוגיות על בסיס חלבון חומוס.

בשנים האחרונות קיים שימוש הולך וגובר בחלבון שמקורו בקטניות שאינן סויה, כמו אפונה, חומוס ועדשים. ההערכות הן כי בשנת 2024 תעשיית חלבון החומוס תהיה שווה שמונה מיליארד דולר. על פי סקרי שוק, הפופולריות של קטניות באופן כללי הולכת וגדלה. על פי נתוני משרד החקלאות האמריקאי, היקף גידולי החומוס בארצות הברית גדל ב-53% מאז שנת 2013, ותופס - נכון לשנת 2017 - שטח של 498,000 דונם. היקף גידולי העדשים גדל ב-13% לשטח של 1.1 מיליון דונם.

מבין החברות הנוספות שמתמקדות בחלבון חומוס ניתן למנות את CHiCK.P הישראלית, Nutriati הקנדית ו-HIPPEAS האמריקאית.

לקריאה נוספת:
אתמול היינו לכמה שעות בתוך בועה טבעונית
חלבון חומוס: השחקן החדש במגרש המזון הצמחי
בריטניה: כריכים עם חומוס או פלאפל פופולריים יותר מכריכים בשריים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS