טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

התחיל הליך המינוי של טל גלבוע בלשכת ראש הממשלה

צוות טבעוניוז 21.4.2020

התחיל הליך המינוי של טל גלבוע בלשכת ראש הממשלה
טל גלבוע וראש הממשלה בנימין נתניהו (פייסבוק)

הליך מינוייה של טל גלבוע לתפקיד היועצת לענייני בעלי חיים בלשכת ראש הממשלה התחיל היום (שלישי).

לאחר שנחתם ההסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין חבר הכנסת בני גנץ סביב הקמת הממשלה אתמול (שני), קיבלה גלבוע שיחת טלפון מלשכתו של נתניהו היום בשעות הצהריים. בפוסט שפרסמה מיד לאחר מכן בפייסבוק היא כתבה: "לשמחתי, יום אחרי חתימת ההסכם לממשלת אחדות ונתניהו דואג כי הבטחת הבחירות שלו לציבור שוחר זכויות בעלי חיים אכן מתממשת".

רבים הגיבו להודעתה של טל גלבוע, רובם איחלו לה הצלחה וחלקם אף כתבו שהיא עושה היסטוריה.

בהודעה לצוות טבעוניוז כתבה טל גלבוע: "לפני כמה חודשים קיבלתי הצעה מראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, לשמש כיועצת האישית שלו לענייני בעלי חיים. מצאנו עצמנו בסחרחרת מערכות בחירות ואי יכולת לקיים את המינוי בתוך לשכת ראש הממשלה. בשעה טובה נחתם אתמול הסכם להקמת ממשלת אחדות, ונתניהו מממש את הבטחתו לציבור שוחר זכויות בעלי החיים, ודואג החל מהיום להתחיל את הליך כניסתי ללשכת ראש הממשלה. תוקף מדיני לתפקיד יועץ ראש הממשלה לענייני בעלי חיים יהווה נקודת ציון היסטורית במאבק לשחרור בעלי חיים! זה המקום להודות לראש הממשלה נתניהו, שהביא את נושא זכויות בעלי החיים לסדר היום ונותן לי את האופציה לעבוד בגיבויו המלא. תחי מדינת ישראל!".

נתניהו הבטיח לגלבוע את תפקיד יועצתו לענייני בעלי חיים לפני כשנה, לקראת הבחירות שהתקיימו באפריל 2019 (בחירות שכונו בדיעבד "מועד א'"). במהלך החודשים שלאחר מכן, לאחר שלא הוקמה ממשלה, התחילה הפעילה הידועה למען בעלי חיים לפעול מטעם מפלגת הליכוד לצידו של ראש ממשלת המעבר. במסגרת פעילות זו היא הקימה את מטה בעלי החיים במפלגה ונפגשה עם שרים, בכירים במשרדי הממשלה השונים, ראשי ערים ועוד - שעזרו לקדם את ענייני בעלי החיים.

המינוי יצר הד גדול בארץ ובעולם כולו, והוא פורסם בין היתר באתרי חדשות הטבעונות VegNews, Plant Based News, Live Kindly ועוד. בעקבות כך ניסו גם מפלגות נוספות למשוך אליהם טבעונים, פעילים ושוחרי בעלי חיים. רשימת 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ צירפה לשורותיה את מיקי חיימוביץ' - מגישת חדשות לשעבר ופעילה למען בעלי חיים ואיכות הסביבה. מפלגת העבודה הוסיפה למצע שלה הבטחות לשיפור היחס כלפי בעלי חיים. רשימת 'המחנה הדמוקרטי' (מרצ) הבליטה את המועמדים הטבעונים בין שורותיה.

טל גלבוע היא פעילה למען בעלי חיים מזה שנים רבות, והיא זכתה להכרה כאשר זכתה בעונה השישית של תכנית הטלוויזיה 'האח הגדול' בשנת 2014. לאחר מכן היא הרצתה ברחבי הארץ יחד עם רועי שפרניק את הרצאתם קירות שקופים. לאחר שההרצאה הוסרטה ועלתה ליוטיוב, היא זכתה ליותר מ-2.7 מיליון צפיות ולתואר "ההרצאה הנצפית ביותר בישראל". גלבוע ושפרניק הקימו עמותה עם אותו שם כמו ההרצאה והמשיכו לפעול יחד באמצעותה. כאשר הבטיח לה נתניהו תפקיד בלשכתו, עזבה גלבוע את העמותה.

בתקופת פעילותה של גלבוע היא זכתה לראות את מספר הטבעונים בישראל גדל פי עשרה, כאשר הגידול מיוחס בחלקו הלא-קטן לזכייה בתכנית הריאליטי ולהרצאות שבאו לאחר מכן. גלבוע הוכרה על ידי נשיא המדינה ועל ידי גורמים נוספים כאחת הנשים המשפיעות ביותר בארץ ובעולם.

לכתבות הקודמות בפרשה:
היסטוריה: פעילה למען שחרור בעלי חיים תזכה לראשונה לפעול מתוך לשכת ראש הממשלה
טל גלבוע התחילה בעבודתה כיועצת ראש הממשלה
דיון במשרד הכלכלה בצורך בהשקעה לאומית בחלבונים נקיים
צחי הנגבי, שר החקלאות החדש, נפגש עם טל גלבוע
פעילים חברתיים משפיעים מתארחים בבית הנשיא



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS