טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

היסטוריה: פעילה למען שחרור בעלי חיים תזכה לראשונה לפעול מתוך לשכת ראש הממשלה

צוות טבעוניוז 12.6.2019

היסטוריה: פעילה למען שחרור בעלי חיים תזכה לראשונה לפעול מתוך לשכת ראש הממשלה
(צילום מסך מתוך פיססבוק)

טל גלבוע, הפעילה הידועה למען בעלי החיים, התחילה את עבודתה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני מספר חודשים, לקראת הבחירות האחרונות, הבטיח ראש הממשלה למנות את טל ליועצת לענייני בעלי חיים בלשכתו אם וכאשר יקים ממשלה חדשה, וההבטחה עשתה כותרות. אתמול בערב, למרות שהממשלה החדשה טרם קמה, ונתניהו עודנו מכהן כראש ממשלה זמנית, הוא הכריז בדף הפייסבוק שלו כי הוא מקיים את ההבטחה.

זו הפעם הראשונה בה פעילה למען בעלי חיים נכנסת לתפקיד במקום בעל השפעה כמו לשכת ראש הממשלה, במטרה בלעדית לקדם את ענייניהם של בעלי החיים.

בסרטון שפרסם נתניהו בדף הפייסבוק שלו, בו הוא נראה כשטל לצידו, הוא אמר: "אני ביקשתי מטל גלבוע לייעץ לי בנושא הזכויות של בעלי החיים. זה נושא שבהדרגה נעשה יותר ויותר קרוב לליבי. אני הושפעתי על ידי משפחתי, על ידי ספרים שקראתי, על ידי טל, ואני חייב להגיד - על ידי הכלבה שלי קאיה. הקשר איתה, היכולת לראות את התבונה שבה, את התחושות שלה, הרגשות שלה - מאוד מאוד השפיעו עלי. לכן התחלנו לשנות את המדיניות של הממשלה בצעדים שונים בשנים האחרונות, ועוד היד נטויה בממשלה הבאה."

טל גלבוע אמרה בסרטון: "יום היסטורי עבור בעלי החיים. אני חייבת להגיד תודה רבה לראש הממשלה על הנכונות. אין לי ספק שיחד נעשה היסטוריה עבור בעלי החיים."

בהמשך אמר נתניהו: "תודה לך טל. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ופעם נוספת לקרוא לכם - למי שמסוגל - לאמץ כלבים מבוגרים. זו ממש מצווה."


לאחר פרסום דבר המינוי התראיינה טל בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל בתחנת הרדיו 103fm, ואמרה: "אני רוצה לעלות את המודעות לסבלם של בעלי החיים - בעלי החיים שנמצאים במשקים, הכלבים שנמצאים בהסגר ועוד". לשאלה אם היא רוצה שמדינת ישראל תהיה המדינה הטבעונית הראשונה בעולם, היא ענתה: "חד משמעית כן... הדבר הכי חשוב היום שיפתור חצי מהבעיות שלנו הוא להוציא את חוק צער בעלי חיים מהידיים של משרד החקלאות, כי יש שם ניגוד עניינים. אותו משרד שאחראי על הרפתנים והלולים הוא זה שאחראי על זכויות בעלי החיים? איך זה יכול להיות?"

בדף הפייסבוק של עמותת 'קירות שקופים', בה פעלה טל עד למינוי, נכתב: "מתרגשים ונפרדים ממייסדת עמותת 'קירות שקופים' שעוברת לעבוד למען בעלי החיים מטעם לשכת ראש הממשלה. תודה גדולה לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההזדמנות לקדם עשייה מטעם לשכתו למען בעלי החיים, וכמובן אנו ממשיכים לפעול כרגיל ובכל הכוח בשינוי התודעה הציבורית וחשיפת העוולות דרך 'קירות שקופים' ו-'שחרור מוחלט'. יש עוד הרבה עשייה לפנינו."

סיקור ב-'מעריב':
טל גלבוע היא היועצת לענייני בעלי חיים של ראש הממשלה
טל גלבוע, יועצת רה''מ בנימין נתניהו, זכתה לעדנה

הידיעה פורסמה גם באתרי חדשות הטבעונות הפופולריים באנגלית:
A Vegan is Now in Charge of Advising the Israeli Government on Animal-Rights Issues (VegNews)
Vegan Activist Appointed As Animal Rights Advisor To Israeli Prime Minister (Plant Based News)
A Vegan Is Now in Charge of Israel’s Animal Welfare Policies (Live Kindly)



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS