טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

נכשל ניסיון להקריב קרבן פסח על הר הבית

צוות טבעוניוז 11.4.2020

נכשל ניסיון להקריב קרבן פסח על הר הבית
הגדי שניצל. צילום: חוות החופש

ניסיון להקריב קרבן פסח על הר הבית נכשל לאחר שהמעורבים נעצרו על ידי המשטרה והגדי שלקחו עימם הוחרם.

פעילי תנועת 'חוזרים להר' ובראשם רפאל מוריס תכננו להקריב את הגדי ביום רביעי (חג הפסח) בבוקר. הם תכננו את המאורע מספר ימים מראש וקראו לאנשים להיות מנויים לקרבן. פעילי התנועה ארגנו דיר עם 80 גדיים שתוכננו כולם להיות קרבנות. בדף הפייסבוק של התנועה פורסמה סדרת סרטונים בה הוסברו הלכות הקרבן. רפאל, זוגתו אביה ופעילים נוספים הביעו את התרגשותם לקראת הקרבת קרבן פסח בפוסטים בפייסבוק, והעלו תמונות בהן נראים ילדיהם לוקחים חלק במעשה.

לפני כשבועיים וחצי עתרה תנועת 'חוזרים להר' לבג"צ בדרישה כי הר הבית יפתח ליהודים המעוניינים להתפלל בהר - לאחר שהוא נסגר לתנועה בשל הקורונה. מוריס מסר בתגובה: "אנו נמשיך להילחם על זכויות היהודים בהר הבית בכל אמצעי, ונעודד יהודים לעלות להר הבית, להתפלל ולדרוש את זכויותיהם המלאות, במיוחד בזמן שעם ישראל והעולם כולו נמצא במצוקה - כמובן תוך שמירה מלאה על תקנות משרד הבריאות ושמירה על בריאות הציבור".

בסופו של דבר נעצר מוריס על ידי המשטרה יחד עם פעילים נוספים לפני שהגיעו להר הבית ולבצע את קרבן פסח. הגדי הוחרם, וביום חמישי הוא הגיע לחוות החופש - בזכות שיתוף פעולה עם משטרת ישראל, הלשכה הווטרינרית של חדרה, השירות הווטרינרי של ירושלים ועמותת אנימלס. מטעם פעילי חוות החופש נאמר, כי "ההצלה הזאת היא לא פחות מנס".

צעד אחד אחרון לפני הגילוי של המשיח

אסא קיסר, מרצה בנושא יהדות וטבעונות, התייחס השבוע לתרגול קרבן פסח שהתבצע בשנים קודמות, וכתב בפייסבוק: "השנה כולם מדברים על הגאולה עצמה, מדברים על כך שאנחנו צעד אחד אחרון לפני הגילוי של המשיח. רבנים מפורסמים כמו הרב קנייבסקי מתבטאים שהמשיח בפתח. שהגאולה כבר פה... והנה הפלא ופלא. דווקא השנה סיבבו משמים שתרגול קרבן פסח לא מתבצע. לא זו בלבד, אלא שאין אפילו אזכור על כך לא ברשת, ולא בשום מקום אחר. הלא דבר הוא. בינו נא זאת".

בסרטון בו קיסר מדבר על הקורבנות הוא מצטט את האלשיך, שכתב כי "מצוות הקורבנות ניתנה לעם ישראל רק לאחר שחטאו בחטא העגל". בעבר הוא גם אסף ציטוטים של חז"ל שהתבטאו נגד תרגול הקרבן. בין היתר הם אמרו בגלוי, כי "עתידים כל הקרבנות שיתבטלו".

לקריאה נוספת:
האם אנו צריכים להתאמן ולתרגל את דרך הפגיעה בקרבן?




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS