טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

האם אנו צריכים להתאמן ולתרגל את דרך הפגיעה בקרבן?

אסא קיסר 13.4.2016

המילה "קרבן" היא מושא הפגיעה מי שפגעו בו הוא הקרבן. טעם וסיבת הקרבנות בתורה מבואר כבר בדברי רבותנו, אך האם אנו צריכים להתאמן ולתרגל היטב את דרך הפגיעה באותו קרבן? בכדי חלילה שלא יחשבו שזו הגות "אג'נדה טבעונית" אני מצרף חלק זעום ביותר מדברי רבנים חשובים בני זמננו שאינם טבעוניים.

הרב יהושע בן מאיר: אני למדתי ממו"ר, בעיקר מהמו"ר הגרצי"ה קוק זצ"ל, ומו"ר הגאון ר"א שפירא זצ"ל, שגם בתפיסת הציונות הדתית שיש תפקיד לאדם ולעם בגאולה, עדיין נשאר תפקיד גם לרבש"ע. ויש דברים, כנראה שהקרבת וקרבנות ובנין ביהמ"ק הוא בניהם.

לגבי התרגול: "ואף גדולי הדור בימנו, שכולם ללא יוצא מהכלל מתפללים יום יום לגאולת ישראל ולבניין בית א' מרכז חדיינו, לא משתתפים ב'טקסים' אללו. גם תלמידי הגר"א שבאו לארץ, לא יזמו טקסים כאלו. לטקסים אלו יש גם אלמנט של הגדלת ההסתה ל"ע מצד אויבנו, ועשוי להביא חלילה לפגיעה בנפש יהודים. כאשר הדבר הוא מקסימום 'רשות', ודאי שלא חובה או מצווה (ואולי אף על גבול האסור והמגונה), למה לעשות דבר שיכול לסכן נפשות?

הרב שלמה אבינר: אין לעשות כיום את טקס תרגול הקרבת קרבן פסח.

הרב יהודה עמיחי: כשם שאין צורך מעשי לחטאות ואשמות, אלא יש ללמוד דיני חטאות ואשמות. כבר אמרו חז"ל כל העוסק בתורת קרבנות כאילו הקריב את הקורבנות. ואדרבא נאמר בטור או"ח סי' א שאמירת הקורבנות מכפרת, לא נאמר שעשיית קורבנות מכפרת, אלא לימוד ועיסוק בהם הוא המכפר. עיין מקראי קודש או"ח סי' א. לגבי הקרבת קורבן פסח בימינו כבר דנו בכך האחרונים, והיה בכך ויכוח גדול בין חכמי ישראל הוכרע הלכתית שלא מקריבים, מכיוון שאין לנו ידע ומקום המזבח.

הרב חגי לונדין: כמו כל ההכנות לבית המקדש שעדיין המציאות לא בשלה לזה. צריך לעסוק במשמעות הרוחנית של קרבן הפסח ולהגביר את התודעה. התרגול הטכני מסיט את האנרגיות לכיוונים שלא מועילים כיום.

הרב הנזיר זצ"ל: מכוון ל"מגילת סתרים – קרבנות לעתיד לבוא" שחיבר.

אמנם כבר קדמו חכמינו ז"ל ואמרו בגלוי. עתידים כל הקרבנות שיתבטלו, חוץ מתודה. וכן בשערי אורה. ואולי מתקרב ובא העתיד לבא. ומשום זה מן השמים המניעות והמכשולים, לעכב שלא תתחדש עבודת הקודש והמקדש בזבחים, כמו קרבן פסח. אמנם יכולה להתחדש העבודה במקדש, בהקרבת המנחות. כמו, מנחת העומר. ולכן אומרים, אחרי הספירה, הרחמן הוא יחזיר לנו עבודת המקדש במהרה, והיינו עבודת הקרבת מנחת העומר.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS