טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

עצומה: לאסור על סחר וצריכה של חיות בר בעולם כולו

צוות טבעוניוז 26.3.2020

עצומה: לאסור על סחר וצריכה של חיות בר בעולם כולו
תיעוד מתוך שוק חיות בר בסין

עצומה חדשה שפורסמה לאחרונה קוראת לאסור על סחר וצריכה של חיות בר בעולם כולו, והיא קיבלה כבר יותר מ-168,000 חתימות.

העצומה נוצרה כתגובה למגפת הקורונה (COVID-19), שמקורה, על פי הדיווחים, בשווקי חיות בר בעיר ווהאן שבסין. סין כבר הכריזה כי היא תאסור על סחר וצריכה של חיות בר - תעשייה של 74 מיליון דולר - ובעקבותיה ניסחה ויאטנם טיוטה לאיסור דומה.

העצומה קוראת לממשלות של מדינות בהן שווקי חיות בר הם דבר נפוץ, במיוחד ב-'משולש הזהב' - האזור בו נפגשות סין, מיאנמר, תאילנד ולאוס, ללכת בעקבות סין וויאטנם במאמץ להקטין את הסיכון להתפרצויות עתידיות של מגפות.

בעצומה נכתב: "וירוס הקורונה לא הגביל את עצמו לגבולות סין, וכך גם על האיסור על הסחר המחריד בחיות בר לא להיות מוגבל לגבולות המדינה. שווקי חיות בר ידועים לשמצה בכך שהם חסרי היגיינה, צפופים, ולרוב הם לא מפוקחים ואף לא חוקיים - מה שהופך אותם לקרקע פורייה להתפתחות וירוסים. זאת מלבד העובדה שהם מחנות עינויים לבעלי החיים שנשחטים בהם או נמכרים חיים".

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 75% מהמחלות החדשות בקרב בני אדם מגיעים מבעלי חיים. עוד נכתב בעצומה: "האיסור הסיני על שווקי חיות בר חיוני למאבק בהתפשטות וירוסים ובהכחדת מינים, אך לא ניתן למנוע מגפות כמו הקורונה ללא ישום מדיניות דומה במדינות שכנות. שווקי חיות בר קיימים בכל רחבי אסיה ובעולם כולו בגלל חוקים חלשים ואכיפה חלשה, והם מאפשרים למחלות להתפתח".

לחתימה על העצומה:
Sign Petition: Asia's Governments Must Follow China's Example and Ban All Wildlife Markets!

חברת ההשקעות Karner Blue Capital קראה בשבוע שעבר לממשלות העולם לעשות צעד מרחיק לכת יותר על מנת למנוע התפרצות מגפות עתידיות נוספות - ולאסור על ניצול בעלי חיים בכל התעשיות, כולל משקי בעלי חיים. נשיאת החברה, ויקי בנג'מין, אמרה: "עלינו לשנות לגמרי את יחסינו לבעלי החיים ולהתחיל לפעול למען חקלאות מתחדשת, הגנה על המגוון הביולוגי וכלכלה מבוססת צמחים".

לקריאה נוספת:
טירוף חולני: תעשיית הפנגולינים הסינית נחשפת
קריאה לעצור את המשלוחים החיים מחשש לייבוא הקורונה לישראל
בריטניה: קריאה לסגירת המשקים התעשייתיים למניעת מגפות עתידיות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS