טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אשקלון: הרעלה זדונית ואכזרית של כלבים

צוות טבעוניוז 5.3.2020

אשקלון: הרעלה זדונית ואכזרית של כלבים
אחד הכלבים שהורעל למוות. צילום: באדיבות דוברות עיריית אשקלון

המקומון 'כאן דרום אשקלון' מדווח, כי כלבים רבים מתו בשבועות האחרונים בעיר כתוצאה מהרעלות.

בעיריית אשקלון הבינו כי לא מדובר בצירוף מקרים, אלא בהרעלה זדונית ואכזרית של בעלי חיים תמימים. הרעלת בעלי חיים ללא היתר ממשרד החקלאות נחשבת עבירה על חוק צער בעלי חיים. בעקבות כך הוגשה תלונה במשטרה בחשד להרעלה.

עם קבלת הפניות לעירייה ולמשטרה, יצא הווטרינר העירוני ד"ר מיכאל שפירו יחד עם גורמי המקצוע לשטח, שם נעשו סריקות לאיתור שאריות מזון או חומר מחשיד אחר, כדי לנסות לברר איזה חומר הונח כפתיון לכלבים. במקביל, נשלחו בדיקות על ידי השירות הווטרינרי העירוני למכון ווטרינרי בבית דגן לאיתור סימני הרעלה.

ראש העירייה, תומר גלאם, אמר: "אנו פועלים כעת לעצור תופעה מחרידה המעלה חשד להרעלת כלבים במספר מוקדים בעיר כולל הגשת תלונה במשטרת אשקלון. אין לי ספק שהמשטרה תעשה את כל הנדרש כדי לרדת לחקר העניין, לבדוק מי אחראים לביצוע המעשים ולמצות עמם את הדין".

ממשטרת ישראל נמסר כי הם מטפלים במקרה הזה בעדיפות גבוהה. "בחודשים האחרונים התקבלו מספר תלונות בגין התעללות בבעלי חיים ובתוכם גם הרעלה של כלבים ברחבי העיר. עם קבלת התלונות נפתחו תיקי חקירה והחקירה נמשכת תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים. היום התקבלה תלונה נוספת והוחלט להטיל את הטיפול על מפקד יחידת השיטור העירוני בשיתוף פעולה עם הווטרינר הרשותי".

לכתבה המלאה:
המשטרה חוקרת: מי מרעיל למוות כלבים בשכונת ברנע?

תושב אשקלון שטוען כי הוא זיהה את החשוד בהרעלה כתב בפייסבוק: "יש אדם בן כ-50 קרח שמרעיל אותם... הוא שם אוכל מורעל בשקית... פעם אחת הצלחנו לראות מרחוק אבל למזלו ברח מהר..."

תושבת אחרת כתבה על הכלב שלה: "זאוס הפגין את כל התסמינים של הרעלה, ותוך 10 דק מת לי בידיים. הוא לא היה כלב חולה, הוא לא היה כלב מבוגר, הוא פשוט יצא לחמש דקות מחוץ לבית ושעה אחרי מת... זו חייבת להיות זעקה עירונית - זה לא הכלב היחיד ברדיוס הקרוב לביתי שהורעל ומת. תעזרו לנו לפחות לשתף כדי שזה יגיע לאלה שיכולים לשנות ולעזור".

לקריאה נוספת:
התעללות בבעלי חיים תופסת מקום נרחב בסיקור התקשורתי ובדיון הציבורי



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS