טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

התעללות בבעלי חיים תופסת מקום נרחב בסיקור התקשורתי ובדיון הציבורי

צוות טבעוניוז 22.1.2020

התעללות בבעלי חיים תופסת מקום נרחב בסיקור התקשורתי ובדיון הציבורי
אריה בגן החיות הלאומי בסודאן. צילום: Osman Salih, Facebook

קונצנזוס נגד התעללות בבעלי חיים: ידיעות רבות מתפרסמות לאחרונה בתקשורת אודות התופעה המחרידה בארץ ובעולם, והן מעוררות את זעמם של רבים.

חזיר אולץ לקפוץ בנג'י בסין. אריות מורעבים בגן החיות הלאומי בסודאן. אלו רק חלק מהידיעות בנושא שפורסמו לאחרונה. והמגיבים לידיעות זועמים. כמובן שהם זועמים. איך אפשר שלא לזעום ולכעוס על פגיעה קשה וסתמית בחסרי ישע? איך לא נדרוש למצות את הדין עם המתעללים?

הנחת העבודה היא כי התעללות בבעלי חיים תמיד הייתה, אך בזמן האחרון המודעות הציבורית כלפיה גוברת. גם אם תגידו שהתקשורת הפופולרית עוסקת בנושא רק לצרכי רייטינג וגריפת שיתופים ותגובות - עצם העיסוק בנושא וההתייחסות של הקהל אליו מראה שמדובר בקונצנזוס.

איש הקבע שנחשד בגרימת מותה של גורת חתולים אמנם הושעה מתפקידו, אך התיק שנפתח נגדו על ידי הפרקליטות הצבאית נסגר. הידיעה אודות סגירת התיק (בנוסף על הידיעה על המעשה עצמו) עוררה תדהמה וכעס. איך אפשר לגזול ממישהו את חייו תוך גרימת עינויים ולצאת מזה ללא אישום? אגב, על פי עדויות, חתולים נוספים הומתו בצורה דומה.

הגבר שתועד בועט בחתולה בחוזקה באילת נתפס על ידי המשטרה. גולשים ברשתות החברתיות הביעו את שמחתם על כך אך במקביל היו ששיתפו את שמו ואת תמונתו ולא חסכו במלים קשות על מנת להביע את דעתם עליו. שלושה חברים שהצטלמו מתעללים בתמנון חטפו קנס של 7,000 שקלים. היו מגיבים שהיו מרוצים ממתן הקנס אך היו גם כאלה שטענו כי הוא איננו מספיק ודרשו עונש כבד יותר.

בתכנית הטלוויזיה 'הצינור' עם גיא לרר (רשת 13) פורסם, כי נציב הכבאות אמר בכנס סגור שהוא לא ישלח יותר כבאים להציל חתולים ושבעליהם יצילו אותם בעצמם. גם על כך הביעו המגיבים כעס וזעם. בני אדם כן אבל חתולים לא? להבחנה הזו יש שם: סוגנות.

הידיעה אודות החלטתה של ממשלת אוסטרליה להוציא להורג יותר מ-10,000 גמלים כי הם שותים יותר מדי מים הפכה מהר מאוד לאחת הידיעות הוויראליות ביותר שפורסמו בטבעוניוז בזמן האחרון. אפילו אנשים שלא קראו את הכתבה עד הסוף ולא הבינו כי התירוץ לטבח מופרך מהיסוד - ניסו להציע פתרונות חלופיים להריגה, כמו העברת הגמלים למדינה אחרת.

יאיר נתניהו התייחס לא מזמן לפרשת הרצח המזעזעת של הכלב בנחל ירכא ואמר, כי זה "רצח לכל דבר". בנו של ראש הממשלה ניצל את ההזדמנות כדי לקרוא לעוקביו לעבור לטבעונות, ואמר: "אין שום הבדל בין כלב לפרה, חזיר, תרנגולת או עז". הציוץ שהעלה לטוויטר עורר דיון מעמיק, בו חלק מהמגיבים הסכימו איתו וחלקו האחר התעקש לעשות את ההבחנה בין ניצול בעלי חיים למאכל לבין התעללות בבעלי חיים שלא לצורך מאכל - ואז נדרש להסביר מדוע.

וזה מקשר אותנו לידיעה כי עשרות חזירים נמצאו מתים וגוססים במכולה סמוך למפעל לייצור בשר חזיר ביישוב אעבלין. גם הידיעה הזו עוררה את זעמם של המגיבים. ואכן, התמונות שצולמו על ידי פעילי 'תנו לחיות לחיות' קשות ומזעזעות. יודגש כי מדובר במפעל לבשר למאכל. שוב נשאלת השאלה - האם אכילת בעלי החיים מצדיקה את הפגיעה בהם? מאות אלפי טבעונים בישראל ועוד כמה מיליונים ברחבי העולם יעידו כי ניתן לחיות טוב מאוד בלי לאכול בעלי חיים ואת הפרשותיהם.

אפשר להתנחם במידה מסוימת במספר ידיעות מעודדות, כמו זו שדיווחה על עלייה של 128% במספר התיקים שנפתחו נגד ציידים בישראל, על כך שלראשונה בישראל, כתבי אישום הוגשו נגד בעלי כלבים שנטשו אותם, ועל סופה של הפרשה בה נסגרה מעבדת הניסויים שתועדה בגרמניה.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS